מנכ"ל מהדרין, גיא בינשטוק, נחשד בקבלת שוחד מיזמים בטירה

מנהלת הנכסים של מהדרין וראש עיריית טירה נחקרו אף הם בפרשה * במרכז הפרשה שטח בן 61 דונם, שנרכש מחברת מהדרין בשלהי 2005

משטרת ישראל חושדת כי חברת מהדרין , הפעילה בתחומי החקלאות והנדל"ן, קשורה בפרשיית השוחד לכאורה בעיריית טירה. ביוני האחרון עצרה המשטרה את ראש עיריית טירה, ח'ליל קאסם, ואת סגנו, בחשד למעורבות בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים במסגרת עסקאות מקרקעין בתחום העירייה, ועבירות פליליות נוספות. 13 אנשים נוספים נעצרו בפרשה, חלקם עובדי ציבור וחלקם יזמים וקבלנים ממרכז הארץ, בחשד לעבירות של מתן שוחד ותיווך לשוחד. לפני כשבועיים נעצרה גם מתכננת המחוז בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה-מחוז מרכז, עפרה ליבנה, בחשד שקיבלה מקאסם שוחד בתמורה למימוש אותן עסקאות.

על פי החשד, השתמש ראש העיר בסמכויותיו כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בטירה, לצורך השבחת קרקע שבבעלות אותם יזמים ולמתן היתרי בנייה לקבלנים שלא כדין. מדובר בשטח בן 61 דונם, שנרכש מחברת מהדרין במהלך ספטמבר-אוקטובר 2005. המשטרה חושדת כי מנכ"ל מהדרין, גיא בינשטוק, ומנהלת הנכסים של החברה, קיבלו אף הם שוחד מאותם יזמים. השניים נחקרו תחת אזהרה בפרשה, ומנהלת הנכסים נחקרה גם בחשד להפרת אמונים.

"החברה סבורה כי פעלה כדין בכל הקשור לעסקת המכירה האמורה", נמסר היום מחברת מהדרין. "אין לה כל נגיעה למעשים שנעשו לכאורה על ידי רוכשי הקרקע לאחר מכירתה, ואין בסיס לטענות כלשהן נגד החברה ונושאי משרה בה". החברה מסרה עוד כי לבקשת המשטרה היא עיכבה את הדיווח לבורסה, שנועד ל-3 ביולי.

מהדרין הינה חברה-בת של נכסי הדרים מקבוצת אי.די.בי וקבוצת הפניקס . השתיים ניסו לפני מספר חודשים למחוק את מהדרין מן המסחר בבורסה על ידי הצעת רכש מלאה לבעלי מניות המיעוט, אך המהלך הוכתר ככישלון ומהדרין נותרה ציבורית. ביוני האחרון רכשה מהדרין את חלקה של תנופורט, שבשליטת אליעזר פישמן (50%), במת"י העוסקת באריזה ושיווק פרי הדר ובגן פלח (50%), הפועלת בתחום של עיבוד פרדסים, בעסקה ששוויה 16 מיליון דולר.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".