מעלות: הנפקת האג"ח בסך 300 מיליון דולר של החברה לישראל נועדה לרכישה משמעותית

העניקה דירוג AA לחברה * מעלות: נבדקות השקעות בתחומי האנרגיה בחברות מחוץ לישראל

חברת הדירוג מעלות הוציאה סקירה לחברה לישראל אשר אחזקותיה העיקריות הן בחברת הספנות צים וחברת הכימיקלים, כי"ל . החברה לישראל, המוחזקת על ידי משפחת עופר (55%) ובנק לאומי (18%), מחזיקה גם בטאואר, אם כי משקלה של טאואר מתוך סך תיק ההשקעות בחברה נמוך יחסית.

החברה לישראל מתכננת להנפיק אג"ח בסך של כ-300 מיליון דולר. בשלב הראשון החברה תגייס 100 מיליון דולר ואת היתרה תגייס בשלב מאוחר יותר. מעלות, אשר העניקה דירוג AA לאג"ח של החברה, אומרת, כי מטרת ההנפקה היא לצורך השקעה מהותית שהחברה מתכננת.

כידוע, אחת מההשקעות המהותיות אותה בוחנת החברה לישראל היא השקעה בבז"ן חיפה וכן נבדקות השקעות בתחומי האנרגיה בחברות מחוץ לישראל.

מעלות התייחסה בסקירתה למשא ומתן המתמשך עם הסינים והשפעתו על כי"ל וכן התייחסה לתכנית ההצטיידות המשמעותית של צים. בתחילת חודש שעבר חברת הספנות הודיעה על תוכנית לרכישת שמונה אוניות מכולה בסכום של כמיליארד דולר. החברה ציינה אז כי האוניות יירכשו ממספנות יונדאי בקוריאה ויימסרו לצים במחצית השנייה של שנת 2009. להערכת מעלות תוכנית ההצטיידות של צים יחזק את מעמדה של צים בעולם. מעלות מעריכה, כי תוכנית זו טומנת בחובה סיכונים עיתיים. עם זאת, אומרים במעלות, הסיכון מופחת בכניסה הדרגתית של האוניות החדשות לצי החברה.

מתחילת 2006 חל קיטון משמעותי במכירות האשלג של החברות הבין-לאומיות על רקע דרישת הסינים להורדת מחיר. המו"מ המתמשך עם הסינים משתקף גם במכירות כי"ל לסין מחד ועליית המלאי מאידך. מעלות לא מצליחים להעריך כרגע כיצד יסתיים המשא ומתן ומה תהיה השפעתו על שוק האשלג העולמי.