נוחי השלים מכירת סקיילקס לפדרמן תמורת 165 מיליון דולר

דסק"ש וכלל תעשיות ירשמו בעקבות המכירה רווח הון של כ-31 מיליון שקל כל אחת

מפעלים פטרוכימיים , שבשליטת דיוויד פדרמן, רכשה את השליטה בסקיילקס (לשעבר סאיטקס) מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר. פטרוכימיים, המייצרת באמצעות חברת הבת כרמל אולפינים חומרי גלם לתעשיית הפלסטיק, שילמה לכלל תעשיות ודסק"ש 165 מיליון דולר תמורת כ-49.39% מסקיילקס. כמו כן, אי.די.בי מודיעה כי תקבל תשלום נוסף בסך של 1.3 מיליון דולר בגין החזר מס שהתקבל בחברת בת של סקיילקס.

דסק"ש וכלל תעשיות ירשמו בעקבות המכירה רווח הון של כ-31 מיליון שקל כל אחת. סקיילקס היא למעשה שלד בורסאי עם קופת מזומנים שעתידה לכלול כ-285 מיליון דולר לאחר מכירת חברת הבת סאיטקס ויז'ן לחברת HP העולמית.

"סקיילקס תשמש את קבוצת מפעלים פטרוכימיים כפלטפורמה לצורך ביצוע השקעות עתידיות", אמר מנכ"ל מפעלים פטרוכימיים, ערן שוורץ כאשר נודע על העסקה לראשונה בסוף מאי. "אין ספק כי היקף הנכסים הנזילים בסקיילקס יכול להוות פוטנציאל לצורך ביצוע השקעות משמעותיות", הוסיף אז שוורץ.

על-פי הערכות בשוק ההון, פטרוכימיים הנסחרת בבורסה של תל-אביב לפי שווי של כ-213 מיליון דולר, מתכוונת לנצל את קופת המזומנים של סקיילקס כדי להשתלט על בז"ן חיפה שתונפק בבורסה לאחר הפרטת בז"ן אשדוד.