ענקיות הפרייבט אקוויטי בסיבוב האחרון בהתמודדות על חטיבת השבבים בפיליפס

שלוש קבוצות מציעות יותר מ-8 מיליארד אירו תמורת החטיבה המעסיקה 36 אלף עובדים

שלוש קבוצות של פרייבט אקוויטי (השתלטויות פרטיות) מתמודדות בשלב האחרון במכרז למכירת חטיבת המוליכים-למחצה מן הגדולות בעולם של פיליפס אלקטרוניקס, תמורת יותר מ-8 מיליארד אירו (10.2 מיליארד דולר), לפי מקורות הבקיאים בעניין.

פיליפס הוציאה בשנה שעברה למכירה את חטיבת הסמיקונדוקטורים, אחת היצרניות הגדולות בעולם של שבבי מחשב המפעילים ציוד אלקטרוני בשורה ארוכה של מוצרים, ממכוניות ומכונות כביסה עד טלפונים ומקלטי רדיו וטלוויזיה. ענקית האלקטרוניקה האירופית מעוניינת להתמקד בליבת המוצרים הצרכניים שהיא מייצרת, תאורה וציוד רפואי.

פיליפס הודיעה תחילה כי תנפיק לציבור מניות בחטיבת המוליכים-למחצה, אך במקביל החלה לקבל הצעות רכש מרוכשים פוטנציאליים, כמעט כולן חברות פרייבט אקוויטי. לאחר הסיבוב הסופי של הצעות הרכש שיוגשו עד סוף שבוע זה, תחליט החברה באיזו דרך למכור את החטיבה המעסיקה למעלה מ-36,000 עובדים ומייצרת שבבים בחמש מדינות אירופיות, בארה"ב, סינגפור, הונג קונג וטייוואן.

הרשימה כוללת את חברות הפרייבט אקוויטי הגדולות בעולם, וכמה משקיעים המתמחים בטכנולוגיה. חברת קולברג קרביס רוברטס מניו יורק (KKR) התקשרה במכרז זה עם סילבר לייק פרטנרס מקליפורניה; פרמירה אדבייזרס מלונדון מתמודדת ביחד עם טקסס פסיפיק מטקסס ובקסטון מניו יורק; ביין קפיטל מבוסטון הצטרפה לאייפאקס פרטנרס מלונדון ולפרנסיסקו פרטנרס מנג'מנט מקליפורניה.

הרכישה, אם תתבצע ע"י קבוצת פרייבט אקוויטי, תסמן את הרחבת מגוון החברות שחברות פרייבט אקוויטי רוכשות. באורח אופייני, היעדים של חברות אלה היו חברות בעלות מחזור יציב, שמאפשר לרוכשות להשתמש בהכנסות יציבות כדי ללוות כסף לביצוע הרכישה. מוליכים למחצה הם תעשייה מחזורית שרווחיה גואים ונסוגים משנה לשנה.