המסחר במט"ח: הדולר התחזק 0.16%; שערו היציג נקבע על 4.4 שקלים

[ למרכז המט"ח של גלובס ][ לטבלת שערים מצטלבים ] האירו התחזק 0.259% ושערו היציג נקבע על 5.6184 שקלים

ביום המסחר הראשון של חודש אוגוסט נסחר הדולר בין הבנקים בהתחזקות של 0.159% ושערו היציג נקבע על 4.4 שקלים. האירו שנסחר ביציבות רוב היום נעל בעליה של 0.259% ושערו היציג נקבע על 5.6184 שקלים.

אתמול רשם הדולר היחלשות משמעותית וירד 0.79% ושערו היציג נקבע על רמה של 4.393 שקלים, ואילו האירו היציג איבד 0.25% לרמה של 5.6039 שקלים.

מתחילת הלחימה מפגין המטבע הישראלי חוסן אל מול הדולר, נזכיר כי ב-12 ליולי, יום חטיפת חיילי צה"ל בגבול לבנון, עמד שערו של השקל על רמה של 4.43 שקלים. במהלך חודש יולי נחלש הדולר בשיעור של 0.6% לרמה של 4.393 שקלים.

סקירת EASY-FOREX

במהלך המסחר ביום שני נחלש קלות הדולר מול מרבית המטבעות העיקריים, בכך המשיך הדולר את היחלשותו מהשבוע הקודם שנובעת מירידת הציפיות בשווקים להמשך המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי בארה"ב, זאת לאחר שביום ששי פורסם התוצר של ארה"ב לרבעון השני שהצביע על שיעור צמיחה נמוך מהצפוי של הכלכלה האמריקאית.

עובדה נוספת שתרמה להיחלשות הדולר היו דבריו של נגיד הבנק המרכזי של סאן פרנסיסקו שהזהיר מפני הסכנה של העלאות ריבית בעת שהכלכלה בארה"ב מציגה שיעורי צמיחה נמוכים מהצפי.

מדד מנהלי הרכש של איזור שיקאגו לחודש יולי רשם קריאה גבוהה מתחזיות האנליסטים, למרות זאת נראה כי הסוחרים ממתינים לנתונים שיפורסמו בהמשך השבוע בארה"ב, ובראש נתונים אלה מספר מקבלי השכר במגזר הלא-חקלאי ביום ששי על מנת לקבל אינדיקציה נוספת לגבי מצבה של הכלכלה האמריקאית.