אנגל אירופה תקים שני קניונים באוקראינה בהשקעה כוללת של כ-550 מיליון שקל

אנגל אירופה תהנה מתשלום של 5% מהיקף ההשקעה הכולל בפרוייקטים, וזאת בגין ניהול, פיקוח, מימון, הקמה ושיווק של הפרוייקטים

אנגל אירופה , מקבוצת לגנא הולדינגס , הודיעה היום על כניסה לתחום ייזום והקמת קניונים. לאחר שבשבוע שעבר הודיעה על חתימת הסכם עקרונות להקמת מרכז קניות גדול ברומניה, מדווחת היום החברה, כי חתמה על הסכם להקמת שני קניונים באוקראינה בהשקעה כוללת הנאמדת ב-550 מיליון שקל.

הרחבת הפעילות בתחום הקניונים היא במסגרת האסטרטגיה של החברה להקים קניונים בערים מרכזיות במזרח אירופה ובמדינות חבר העמים. אנגל מסרה, כי היא מנהלת מגעים להקמתם של קניונים נוספים ברוסיה ובמדינה נוספת.

במסגרת העיסקה הנוכחית, חתמה אנגל אירופה, על הסכם לרכישת מניות של שתי חברות, והיא צפויה להחזיק בסוף התהליך כ-77.2% מהזכויות בכל אחת מהן.

החברה הראשונה מתכוונת להקים קניון על פני שטח של כ-48,000 מ"ר (לא כולל שטחי חנייה) במרכז העיר אודסה, והחברה השנייה יוזמת הקמתו של קניון בשטח כולל של כ-35,000 מ"ר (לא כולל חניונים) במרכז העיר ניקולאייב.

שני הקניונים יהיו ברובם תת-קרקעיים מאחר והם ממוקמים במקומות אסטרטגיים ביותר במרכזן של שתי הערים. שתי החברות צפויות לחתום בתקופה הקרובה על הסכמי חכירה לתקופות של 49 שנים בנוגע לקרקעות עליהם צפויים הקניונים להבנות.

אנגל אירופה תהנה מתשלום של 5% מהיקף ההשקעה הכולל בפרוייקטים, וזאת בגין ניהול, פיקוח, מימון, הקמה ושיווק של הפרוייקטים. מדובר על דמי ניהול בסך כולל של כ-27.5 מיליון שקל שתקבל החברה.

במקביל, אנגל תשלם לבעלים של הקרקעות מקדמות בסך של כ-3.8 מיליון דולר כמקדמה על חלקם ברווחי הפרוייקטים. שתי העיסקאות, הכפופות להשלמת הליך של בדיקת נאותות, ימומנו על ידי הלוואות מבנקים זרים.

יעקב אנגל, יו"ר קבוצת אנגל, אמר היום, כי "הקמת הקניונים באוקראינה, כמו גם הקמת הקניון ברומניה, עליה הכרזנו בשבוע שעבר, ומגעים לקניונים נוספים ברוסיה ובמדינות נוספות באזור, הם חלק מאסטרטגיית החברה להקים קניונים גדולים בהשקעה של מיליארדי שקלים בערים מרכזיות במזרח אירופה ובעיקר ברחבי מדינות ברית המועצות לשעבר. אנו שוקלים הכנסת שותפים אסטרטגיים אל הקניונים, בדומה לתהליך הכנסת השותפים שביצעה אנגל מזרח אירופה בתחום המגורים".