לשכת רוה"ח דורשת תוקף קבוע לתקנות למניעת ניגוד עניינים

ועדת חוקה, חוק ומשפט קבעה מחר דיון בהארכת התקנות לתקופה נוספת * מנירב מתנגד להארכה ודורש שהתקנות יקבלו מעמד של קבע

לשכת רואי החשבון דורשת לתת תוקף קבוע לתקנות רואי החשבון למניעת ניגוד עניינים ופגיעה באי תלות כתוצאה מעיסוק אחר. התקנות נקבעו לפני שלוש שנים כהוראת שעה שמתחדשת מפעם לפעם. ועדת חוקה, חוק ומשפט קבעה מחר (ד') דיון בהארכת התקנות לתקופה נוספת. נשיא הלשכה, רו"ח עופר מנירב, מתנגד להארכה ודורש ממשרד המשפטים שהתקנות יקבלו מעמד של קבע.

מנירב חוזר על טענות הלשכה, שכבר נשמעו כמה פעמים, לפיהן אין מקום לזמניות בכל הנוגע לתקנות. לדבריו, "תקנות זמניות פוגעת ביציבות הכלכלית ומכניסות אי ודאות למערכת המשקית". הוא מציין כי ועדת החוקה פועלת בניגוד להתנגדות החוזרת של הלשכה, אם כי היו"ר הקודם, ח"כ מיכאל איתן (ליכוד), האריך את התוקף הזמני של התקנות לשנתיים וקבע כי הנושא ייבדק בתום התקופה.

מנירב מזכיר כי בדיון שנערך בוועדה בראשית 2005, הסכימו כל הנוכחים, לרבות נציגת משרד המשפטים, כי עד כה איש לא נתקל בבעיה מיוחדת בנושא התקנות וגם לא הגיעו למועצת רואי החשבון תלונות בנושא אי תלות. מנירב מצטט מפרוטוקול הדיון כי אין צופים שינויים במצב גם בעוד שנה או שייאספו נתונים חדשים, "מאחר שהתקנות טובות ומשרתות את המטרה ולא נמצאו ליקויים הנובעים מנוסח התקנות".

מנירב גם מעיר שמשרד המשפטים לא עמד בהתחייבותו לחזור לוועדה במשך 2005 עם נתונים מעודכנים בנושא, ובעצם דבר לא נעשה בנדון עד היום. "סמכות השר עומדת תמיד להכניס שינויים בתקנות", מדגיש נשיא לשכת רואי החשבון, "כך שאין עוד מקום להמשיך בהליכי הארכה זמניים לנוכח העובדה כי אין מדובר בדבר בלתי הפיך, אלא בצורך אמיתי של יציבות משקית".