בעקבות מכירת נכסי דויטשה טלקום בגרמניה: באי.בי.אי יוצאים בהמלצת "קנייה" לדלק נדל"ן

נוקבים במחיר יעד של 35 שקל, הגבוה ב-12% ממחירה הנוכחי * "בדלק נדל"ן יודעים לא רק לקנות, אלא גם לממש בזמן"

בית ההשקעות אי.בי.אי מעניק המלצת "קנייה" למניית דלק נדל"ן , ומציב מחיר יעד של 35 שקל, הגבוה בכ-12% ממחירה הנוכחי של המניה. האנליסט אורי וויסברוד מעריך את שווי ההון העצמי של דלק נדל"ן בכ-4.22 מיליארד שקל.

באי.בי.אי מציינים, כי דלק נדל"ן ניצבת בפני הנפקת חברת הבת שלה בלונדון, וכי השלמת ההנפקה בחודשים הקרובים עשויה לייצר לחברה רווחי הון משמעותיים נוספים. התפתחויות מהותיות נוספות הן הנפקת תיק הנכסים הישראלי כקרן נדל"ן לאחר הסדרת תקנות ה-REIT בישראל, וכן חבירה של דלק נדל"ן לגוף נוסף בישראל לשם יצירת גוף חזק ומוביל בשוק הבנייה למגורים בישראל.

בנוגע לשוק המגורים בישראל, מציינים באי.בי.אי, כי החברה מתכוונת לבנות 600-900 יחידות דיור לשנה במהלך השנים הקרובות, וכי מרבית הפרוייקטים בישראל ממוקמים באזורי הביקוש הקלאסיים. בבעלות דלק נדל"ן מלאי קרקעות בהיקף של 9,000-10,000 יחידות דיור, ובאי.בי.אי מציינים כי החברה עשויה לפעול לשינוי הזכויות בחלק מהקרקעות שברשותה באופן שיגדיל את כמות יחידות הדיור שתוכל החברה לבנות. בחברה צוין בעבר כי היא בודקת מיזוג או הכנסת שותף אסטרטגי לחברת דנקנר השקעות.

באי.בי.אי מציינים לחיוב את הנהלתה הנמרצת של דלק נדל"ן, בראשות המנכ"ל, איליק רוז'נסקי. וויסברוד מוסיף, כי "בדלק נדל"ן יודעים לא רק לקנות, אלא גם לממש בזמן". וויסברוד מביא כדוגמת את עיסקת הענק שנסגרה לאחרונה, במסגרתה מכרו דלק נדל"ן ושותפותיה את שבעת הנכסים המושכרים לדויטשה טלקום בגרמניה כשנה וחצי לאחר שנרכשו. הנכסים נמכרו תמורת כ-1.87 מיליארד שקל והניבו לדלק נדל"ן רווח של כ-90 מיליון שקל ועודף תזרימי בסך של כ-101 מיליון שקל.

וויסברוד מוסיף כי "המכירה המוצלחת של נכסי דויטשה טלקום בגרמניה מוכיחה, כי השערוכים המבוצעים כחלק מהתקן החשבונאי הבינלאומי מבטחים מחירי שוק אמיתיים, ואינם פרי גחמתם של שמאים או מנהלי כספים".

באי.בי.אי. מציינים כי דלק נדל"ן פועלת באופן מתמיד להשבחת תיק הנכסים שבבעלותה, תוך הקפדה מתמדת על יישום האסטרטגיה של רכישת נכסים במדינות בעלות כלכלה חזקה, במיקומים מרכזיים ואיכותיים המושכרים לשוכרים איכותיים לטווחים ארוכים, וכן מימון הנכסים מתבצע בהלוואות לזמן ארוך ובריביות קבועות.

דלק נדל"ן השלימה אתמול גיוס של כ-400 מיליון שקל באמצעות הרחבת סדרה ד' של איגרות החוב של החברה. איגרות החוב דורגו על ידי חברת מעלות בדירוג A+. דלק תיכננה תחילה לגייס כ-125 מיליון שקל, אך בעקבות ביקושי שיא של כ-510 מיליון שקל, החליטה הנהלת החברה להגדיל את היקף הגיוס.