רשות ני"ע תסתפק בהחזרת כספי הבכירים בבנה"פ - ללא קביעה משפטית

בדיונים שהתנהלו באחרונה ברשות ני"ע, הוחלט בבנק להעמיד תשלום הבונוסים על ערכי 2004

רשות ני"ע תסתפק בכך שהבונוסים של בכירי בנק הפועלים לשנת 2005 יעמדו על ערכי שנת 2004, ולא תעמוד על קביעה משפטית, לפיה הליך האישור הבונוסים לא היה תקין. כך נודע ל"גלובס".

בשבועות האחרונים התנהלו דיונים בין בנק הפועלים לבין רשות ני"ע באשר להליך אישור הבונוסים ששולמו לצמרת הבנק בהיקף של עשרות מיליוני שקלים - היו"ר שלמה נחמה; המנכ"ל, צבי זיו; וסגן היו"ר דני דנקנר. זאת בעקבות פניית יו"ר רשות ני"ע, משה טרי, לבנק לקבלת הבהרות באשר להליך האישור.

הבנק, המיוצג על-ידי עורכי הדין רם כספי ופנחס רובין, טען כי לא נפלו פגמים בהליך האישור, ואולם הרשות חלקה על כך מבחינה משפטית. עם זאת, במהלך ההתדיינות הציע הבנק להשיב חלק ניכר מהתשלומים ששולמו כבונוסים לבכיריו - כ-30 מיליון שקל. בכך למעשה יועמד תשלום הבונוסים על ערכי שנת 2004. לדעת הרשות, בניגוד להליך אישור תשלום הבונוסים ב-2005, שלא היה תקין, הליך אישור תשלום הבונוסים ב-2004, היה תקין.

מקורות משפטיים אומרים כי למעשה מטרתה של הרשות היא שכסף שנלקח מהציבור לכיסיהם של בכירי הבנק, יוחזר לציבור. מאחר שכך, אם הבנק ישיב חלק ניכר מהסכומים ששולמו, הרי שבכך הרשות מימשה את מטרתה - השבת הכסף לציבור.

מעבר לכך, טוענים מקורות משפטיים, בשל התהודה התקשורתית של פרשת הבונוסים, השיגה הרשות את אפקט ההרתעה. לדבריהם, יש להניח כי מקרים דומים לא יחזרו על עצמם מעצם הידיעה שהנושא מצוי תחת עינה הבוחנת של רשות ני"ע.

בינתיים, מנהל בנק הפועלים מגעים עם התובעים שהגיש תביעה נגזרת בנושא. הבנק מקווה להגיע להסדר שלא יחשוף אותו לתביעות משפטיות בעתיד בעניין זה.