עובדים בהרץ: החברה פיטרה כ-10% מעובדיה בעקבות הפסדים משמעותיים

מנכ"ל החברה: מדובר בנתונים שקריים. פוטרו 19 עובדים בלבד, דו"חות החברה מצביעים על רווח

פיטורים רחבים בחברת השכרת הרכב והליסינג הרץ (Hertz) בישראל. החברה פיטרה כ-35 עובדים, לרבות בכירים, ביניהם מנהלת השיווק בחברה. כך נודע ל"גלובס".

בחברה מכחישים את המספר וטוענים כי הפיטורים נעשו "כחלק מההתאמה לפעילות ולמצב" וכי מספר המפוטרים אינו עולה על 19. עוד טוענים בחברה, כי המצב הביטחוני הביא לעצירת התיירות, המהווה מקור הכנסה עיקרי לחברה.

מנכ"ל החברה, דני פלטי, הודיע בישיבת ההנהלה שהתקיימה ביום חמישי שעבר על הכוונה לפטר כ-35 עובדים, אך לא מסר מי יהיו המפוטרים. אתמול (ב'), כינסה ההנהלה ישיבת חירום של מוקדי השירות והמכירות והודיעה על חלק משמות המפוטרים. גורמים בחברה מסרו היום (ג') "לגלובס", כי בישיבה נאמר להם שהסיבה לפיטורים היא הפסדים משמעותיים.

גורמים בחברה מסרו עוד, כי ההפסדים של הרץ הלכו ותפחו כבר תקופה ארוכה, ולדבריהם "צריך היה לעצור את זה קודם", לפני שמגיעים לפיטורי עובדים. בתגובה לטענת ההפסד מסר פלטי כי דו"חות החברה מצביעים על רווח וכי מדובר בנתונים שקריים.

מספר המפוטרים מהווה 10% מכלל עובדי הרץ בארץ, המונים לאחר המהלך 380 עובדים.

לאחרונה דיווחה החברה על גידול במספר ציי הרכב ללקוחות הליסינג של החברה, כך שככל הנראה ההפסדים קשורים לשוק השכרת הרכב.

הרץ הישראלית נמצאת בשליטת מאיר - יבואנית וולבו, הונדה ויגואר בישראל.

לחברה 18 תחנות שירות בארץ, 5 מרכזים לוגיסטיים ורשת מוסכים ללקוחות הליסינג התפעולי.

החוק למניעת פיטורים בשעת חירום, שאושר אמש (ב') בכנסת, אינו מונע את פיטוריהם של עובדים הגרים ועובדים במרכז. בהסתדרות מסבירים, כי החוק חל רק על עובדים שמתגוררים או עובדים בצפון. בעוד אלה מוגנים על ידי החוק ומעסיקים בקו העימות רשאים לתבוע פיצויים, נראה כי "הרץ" היא הסנונית הראשונה לנזקים שספגו גם עסקים במרכז. בחברה הדגישו כי איש מן המפוטרים איננו תושב הצפון.

לחברת הרץ העולמית 7,000 סניפים ב-160 מדינות בעולם. החברה נרכשה ב-1994 על-ידי יצרנית הרכב האמריקאית פורד, ונמכרה בספטמבר 2005 לקבוצת קרנות פרטיות הכוללות את קרלייל, קלייטון דובלייה אנד רייס ומריל לינץ' גלובל פרייבט אקוויטי, ב-15 מיליארד דולר.