הוצאות חד-פעמיות העמיקו את הפסדי אלווריון ברבעון השני; ההכנסות גדלו ב-7%

הסתכמו ב-50.5 מיליון דולר * מכירות ה-WiMax צמחו ב-23% * בנטרול הוצאות חד-פעמיות, הגיעה החברה לאיזון רבעוני בשורה התחתונה

אלווריון , המספקת פתרונות פס רחב אלחוטיים ומתמחה ברשתות תקשורת אלחוטיים, הודיעה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני, המעידים על צמיחה בהכנסות ואיזון ברווחים, שלא על בסיס GAAP.

הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-50.5 מיליון דולר, גידול של 7% לעומת הרבעון השני אשתקד. בהשוואה לרבעון הקודם, צמחו הכנסות החברה ב-5%.

ההפסד הנקי על בסיס GAAP הסתכם ב-27.6 מיליון דולר, שהם 45 סנט למניה, וזאת לעומת הפסד נקי של 3.6 מיליון דולר (6 סנט למניה) ברבעון השני של 2005, והפסד נקי של 5 מיליון דולר (8 סנט למניה) ברבעון הראשון של השנה.

הסיבה לגידול החד בהפסד באה בעקבות מספר הזמנות נמוך מהצפוי בעיקר בחטיבה הסלולרית. כתוצאה מכך, החליטה הנהלת החברה למקד פעילות את פעילות חטיבה זו סביב מטרה ליצירת תזרים הכנסות חיובי, וביצעה ניתוח לבחינת שווי השוק של המוניטין והנכסים הבלתי מוחשיים האחרים.

בעקבות בדיקה זו, ההפסד ברבעון השני משקף הוצאה חד פעמית, שאינה במזומן, בסך של 23.4 מליון דולר בגין הפחתת שווי המוניטין. בנוסף לכך, ההפסד כולל הוצאה בהיקף של 1.1 מיליון דולר הקשורה בארגון מחדש והתמקדות החטיבה הסלולרית סביב עסקי ה-GSM על מנת להביאה למצב בו תחל לייצר בהקדם תזרים מזומנים חיובי.

ההפסד הנקי ברבעון כולל גם הפחתה חשבונאית בגין הטבה הגלומה בהענקת אופציות בהיקף של 1.7 מיליון דולר וכן הוצאות בגין הפחתת נכסים בלתי מוחשיים בהיקף של 1.1 מיליון דולר.

בנטרול ההוצאות החד פעמיות, ההפסד ברבעון השני הסתכם ב-242 אלף דולר, בהשוואה להפסד non-GAAP של 2.5 מיליון דולר ברבעון המקביל של 2005.

"אנו מרוצים מהמשך ההתקדמות שלנו ברבעון השני", אמר צביקה פרידמן, מנכ"ל אלווריון. "ברבעון השני השגנו את מרבית המטרות העיקריות ואף עברנו מספר יעדים שהצבנו לעצמנו לרבעון. הצלחנו להשיג איזון בנתוני הרווח על בסיס non-GAAP, וזאת בעקבות גידול במכירות, לצד הצלחה בהקטנת ההפסד התפעולי של החטיבה הסלולרית שלנו. אנו מחויבים לרווחיות ולייצור תזרים מזומנים חיובי, ורבעון זה מייצג התקדמות בכוון זה".

בהתייחסות למוצר הדגל של החברה, ה-WiMax, אומר פרידמן, כי "אנו ממשיכים להוביל את תהליך אימוץ תקן ה-WiMAX. במהלך הרבעון השני תרמו מכירות ה-WiMAX כ-17 מיליון דולר המהוות כ-33% מסך ההכנסות. אנו שמחים לראות לקוחות מרוצים המרחיבים את הרשת שלהם בפעם השניה או השלישית, כמו גם לקוחות חדשים המתחילים בפריסות מסחריות בהזמנות קטנות יותר אשר רובן מהוות הזמנות של מוצרי תשתית".

ברבעון השלישי צופה החברה כי ההכנסות ינועו בין 50-54 מיליון דולר. החברה מצפה לרשום רווח נקי פרופורמה שינוע בין הפסד נקי של סנט אחד למניה לבין רווח נקי של 2 סנט למניה. על בסיס GAAP, מצפה החברה להפסד נקי של 3-6 סנט למניה.

אלווריון