אסם רוכשת את בונז'ור מקבוצת פישמן תמורת 117 מיליון שקל

נכנסת לתחום המאפים הקפואים ופינות האפייה בנקודות המכירה * תתחרה בעיקר בפילסבורי ישראל

חברת אסם הודיעה היום (ד') כי הגיעה לסיכום עקרוני עם קבוצת פישמן, לפיו תרכוש את מלוא השליטה והבעלות בחברת בונז'ור תמורת 117 מיליון שקל. כבר לפני כשלוש שנים,

כפי שפורסם ב"גלובס", ניהלה אסם מו"מ לרכישת בונז'ור, ואולם העיסקה לא יצאה לפועל, מאחר שהצדדים לא הגיעו להסכמה בנוגע לשווי החברה. גם חברות נוספות בחנו באחרונה את רכישת בונז'ור, בהן פילסבורי ישראל ויפאורה.

לאסם פעילות ענפה בתחום העוגות היבשות באמצעות חברת הבת, עוגות הבית. החברה מכוונת זה זמן מה להעמיק את פעילותה בתחום המאפים, ובעיקר בתחום המאפים החצי אפויים המשווקים לשוק המוסדי - תחום שבו פעילה גם פילסבורי. בונז'ור נחשבת לאחת מחברות המאפים הגדולות בארץ, עם מחזור פעילות משוער של כ-100 מיליון שקל בשנה. היא נרכשה על-ידי אליעזר פישמן בשנת 98'.

בונז'ור השלימה באחרונה את תהליך המיזוג של שני מפעליה בראשון לציון וביבנה והעברתם למפעל חדיש ומשוכלל בקרית גת, המעסיק כ-200 עובדים.

רכישת בונז'ור פותחת עבור אסם אפיק צמיחה נוסף בתחום המאפה הקפוא. שוק פינות האפייה בנקודת המכירה, הנשלט כיום על ידי בונז'ור, הינו אחד השווקים הצומחים ביותר בתחום המזון ונהנה בשנים האחרונות משיעור גדילה דו-ספרתי.

מנכ"ל אסם, גזי קפלן, אמר כי "מכיוון שאסם מובילה את השוק הישראלי בתחום מוצרי המאפה, מדובר בחיבור טבעי שבאמצעותו תמצה הקבוצה את ניסיונה ויכולותיה בתחום". קפלן הוסיף כי בכוונת הקבוצה להוסיף לבונז'ור קווי מוצרים חדשים בעזרת טכנולוגיות של נסטלה, ולהרחיב את פעילותה בשוק הקמעוני ובמגוון ערוצי צריכה מחוץ לבית. לדבריו, "השילוב של נקודות המכירה שמחזיקה בונז'ור עם שימוש בידע ובטכנולוגיות ייחודיים לנסטלה, יביא לקפיצת מדרגה במגוון ובאיכות המוצרים שיוצעו לצרכן".

חברת בונז'ור הינה החברה הגדולה והמובילה בישראל בתחום ייצור ואספקת מוצרי מאפה ולחם קפואים לפינות אפייה. החברה מייצרת, משווקת ומפיצה כ-300 סוגים שונים של מוצרים המיועדים לאפייה במקום, בפינות מאפה, בקונדיטוריות ובמטבחי שרות. מוצרי החברה נמכרים כיום בכ-900 נקודות ברחבי הארץ, בהן פינות אפייה ברשתות המזון, בקונדיטוריות ובמטבחים מקצועיים. עם לקוחות החברה נמנים: קו-אופ, רשת חנויות Yellow של חברת פז, מלונות דן, שרתון, הולידיי אין, בורגראנץ', פיצה האט, קפולסקי ואחרים.

אסם תתחרה בתחום פעילותה החדש בעיקר בחברת פילסבורי ישראל, חברה בת של פילסבורי האמריקנית, שניהלה במשך תקופה ארוכה מו"מ להקמת חברה משותפת עם חברת המאפה מעדנות מקבוצת תנובה, להקמת חברה משותפת בחלקים שווים. עסקה זו נכשלה בסופו של דבר.

* אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".