דו"ח רו"ח: רשלנות של הבנק הבינלאומי איפשרה מעילה בכ-3 מיליון ש' בחברה

מנהל החשבונות של חב' אלום גולד הודה במעילה בכספי החברה * עפ"י דו"ח הביקורת, ניתן היה לאתר את המעילה אלמלא פעל הבנק ברשלנות

יצחק (דורסמן) דור, מנהל חשבונות של חברת אלום גולד מזה כ-10 שנים, הודה במעילה בכספי החברה בהיקף של כ-2.8 מיליון שקל. משרד רו"ח בר-לב ושות', המתמחה בביקורת חקירתית ואיתור הונאות, שבדק לבקשת החברה את החשדות לביצוע המעילה, קבע בדו"ח שניתן היה לאתר את המעילה כבר בשלב מוקדם ביותר ולמנוע את התהוותה בסכומים כה גבוהים אלמלא פעל הבנק הבינלאומי ברשלנות.

תוצאות הבדיקה העלו כי בשנים 2001-2006 גנב דורסמן באופן שיטתי כספים מהחברה, תוך שימוש שלא כדין וללא הרשאה בחתימת החברה, זיוף מסמכים ורישום כוזב במסמכי החברה.

דורסמן ביצע העברות כספים מחשבון החברה בבנק הבינלאומי לחשבונה הפרטי של רעייתו בבנק הפועלים, תוך זיוף מסמך המורה לבנק להעביר את הכספים, ותוך שימוש כוזב ושלא כדין בחתימות שאינן תואמות את דוגמת החתימות שבידי הבנק.

על-פי ממצאי הבדיקה, נהג דורסמן לזייף את תדפיסי הבנק ולבצע רישום כוזב במסמכי הנהלת החשבונות של העברות הכספים שביצע לחשבון רעייתו, בכדי להסוות את פעולותיו, כך שלא יאותרו על ידי הנהלת החברה.

על-פי הדו"ח של משרד בר-לב ושות', אילו נקט הבנק הבינלאומי בפעולות בסיסיות של בדיקה ובחינה של הוראות העברה ביחס לדוגמת החתימה של הבעלים והמנהל של החברה, ניתן היה למנוע את המשך התרחשות המעילה.

על-פי ממצאי הבדיקה, הוראות העברת הכספים כובדו על ידי הבנק וזאת למרות שהיו בידיו כל האמצעים הניסיון היכולת והמיומנות לצורך גילוי עובדת זיוף. בדו"ח מצוין כי ביצוע פעולות באמצעות העברות בנקאיות אינן שגרתיות בפעילות החברה, וכמו כן כל ההעברות בוצעו לחשבון אחד בלבד (חשבון רעייתו של דור), כך שהיה בכך די בכדי לעורר את חשד עובדי הבנק.

בכוונת החברה להגיש נגד דורסמן, שפוטר לאחר חשיפת המעילה, וכנגד רעייתו, שנהנתה מכספי המעילה, תביעה בגובה סכום המעילה.