עסקת ענק בגרמניה: ישראלים יממנו 10% מקניית נכסים ב-1.9 מיליארד שקל

קרן הנדל"ן GTRF של טאורוס תרכוש 40 נכסים מניבים; הציגה תשואות ממוצעות של 20.31%

קרן הנדל"ן GTRF המיוצגת על-ידי פרופימקס הישראלית, נמצאת בעיצומה של רכישת 40 נכסים מניבים בגרמניה ב-1.9 מיליארד שקל. כך נודע ל"גלובס". עד כה רכשה הקרן 50% מהנכסים, 30% מהנכסים אותרו והחוזים נערכים כעת, והחברה בוחנת 8 נכסים נוספים.

בית ההשקעות פרופימקס, הנמצא בבעלות אלחנן רוזנהיים, גייס מישראלים 10% מהון הקרן של GTRF, הנאמד ב-500 מיליון שקל.

GTRF הוקמה לפני מספר חודשים ע"י חברת טאורוס האמריקנית במטרה לרכוש נכסי נדל"ן קמעונאי בגרמניה בדגש על רשתות מזון, המאופיינים בתפוסה מלאה ועם חוזי שכירות לטווח ארוך.

טאורוס היא חברה רב-לאומית, בעלת ניסיון של 30 שנה. לחברה השקעות נדל"ן במספר רב של מדינות בארה"ב ואירופה, כאשר שיעור התשואה הממוצע על השקעותיה בעשור האחרון הוא 20.31% לשנה. פרופימקס מגייסת בישראל, עבור טאורוס, 10%-30% מההון העצמי, כאשר עד היום השקיעה פרופימקס יחד עם טאורוס, בעשרה פרויקטים בהיקף של 3.8 מיליארד שקל.

חברות נדל"ן רבות משקיעות לאחרונה בנכסים מניבים בגרמניה, דלק נדל"ן, אלקטרה נדל"ן ודוראה מכרו לאחרונה זכויות ב-7 בניינים של דויטשה טלקום בגרמניה ב-1.87 מיליארד שקל, לאחר שקנו אותם באפריל 2005 ב-1.58 מיליארד שקל.

בעלי פרופימקס, אלחנן רוזנהיים, סביר מדוע כדאי להשקיע בגרמניה, "גרמניה מאופיינת כיום בתשואות גבוהות בהשוואה לכלכלות אחרות במערב אירופה".

לדבריו האסטרטגיה של הקרן הנוכחית היא רכישת נכסים במיקומים מרכזיים בשווקים משניים. "רכשנו נכסים בעסקאות קטנות יחסית של 5-15 מיליון אירו, המאופיינות בפוטנציאל רווחיות גבוה יחסית. היעד המרכזי של הקרן הוא לממש את הנכסים בעוד מספר לא רב של שנים כמקשה אחת לקרן נדל"ן זו או אחרת וליהנות מרווחי הון מצטברים".