וול סטריט ננעלה בעליות שערים: סקופוס צנחה 13% על רקע תוצאותיה הכספיות

[ לפורום וול סטריט ][ לפורטל הפיננסי ] טבע נסחרה ביציבות לאחר שעלתה 15% בימי המסחר האחרונים * סיליקום נחתכה 25% לאחר פירסום הדוחות

רוח אופטימית נשבה היום בוול סטריט זאת לאחר שפתחה בירידות שערים. המדדים המובילים עברו כולם להיסחר בעליות שערים על אף מחירי הנפט הגבוהים. המסחר בוול סטריט התנהל היום על רקע המשך עונת הדוחות הכספיים ומחירי הנפט הגואים וכן בעקבות נתוני המאקרו שהתפרסמו היום.

בפתיחת המסחר התפרסם הנתון השבועי בדבר התביעות החדשות לדמי אבטלה שעלה פי 2 מעבר לצפוי וכן, לאחר תחילת המסחר פורסם הנתון על הזמנות ממפעלים אשר עלה, אך פחות מהמצופה.

המשקיעים ממשיכים להסתכל גם על שוק האנרגיה, בו טיפס מחיר הנפט לשיא של שבועיים על רקע חשש המשקיעים מפני סופת ההוריקן "כריס" אשר היוותה פוטנציאל פגיעה במתקני הנפט בארה"ב.

הדאו ד'ונס עלה 0.38%; הנאסד"ק התחזק 0.65% ואילו ה-S&P הוסיף 0.13%.

זירת המאקרו

בנוסף לשטף הדוחות הכספיים, השפיעו על המסחר נתוני המאקרו שהתפרסמו לפני ואחרי תחילת המסחר. הנתון הראשון, תביעות חדשות לדמי האבטלה שמתפרסם מדי שבוע, גדל השבוע ב-14,000 תביעות לרמה של 315,000. האנליסטים בוול סטריט צפו עליה מתונה יותר של 7,000 תביעות. הנתון השני, שפורסם חצי שעה לאחר תחילת המסחר, הוא ההזמנות ממפעלים אשר עלו ב-1.2% לעומת ציפיות הכלכלנים שחזו עליה של 1.7% (לידיעה המורחבת).

מחירי הנפט, רושמים עלייה בשבועות האחרונים, ואתמול אף חצו את רמת ה-76 דולר לחבית במהלך המסחר. העלייה במחיר חבית נפט אתמול נבעה מהחששות מפני הסופת הטרופית "כריס", אולם היום נודע כי הסופה נחלשה ועימה מחיר הנפט ירד בכ-0.47% וננעל מעל 75 דולר ב-75.45 דולר לחבית.

מניות בכותרות

יצרנית הרכבים פורד (סימול F) הודיעה היום כי הכפילה את ההפסד הרבעוני שלה, שהסתכם ב-254 מיליון דולר. החברה הודיעה כי בכוונתה לפטר 25-30 אלף עובדים ולסגור 14 מפעלים עד לשנת 2012.

לאחר זינוק של יותר מ-4% אמש, בלטה היום פרוקטר אנד גמבל , בין היתר על רקע תביעה נוספת בגין הפרת פטנטים שהגישה החברה נגד פריגו . פרוקטר אנד גמבל ביקשה להוציא צו מניעה נגד פריגו בשל הפרת ארבעה פטנטים לכאורה, של קו מוצרי טיפוח העור (Olay) של החברה.

גם ענקית המזון מאירופה, Unilever (סימול: UL), ריכזה עניין על רקע גידול של 33% ברווח הנקי, שהסתכם ב-1.3 מיליארד דולר. מניות החברה מטפסות בכ-1.4% במסחר באירופה.

חברת המוזיקה הרביעית בגודלה בעולם, וורנר מיוזיק (WMG), אומנם ממשיכה להפסיד, אך הצליחה לצמצם ההפסד וכן הצליחה לחצות תחזיות האנליסטים. חברת המוזיקה רשמה הפסד של 10 סנט למניה לעומת האנליסטים אשר היו פסימיים יותר וחזו הפסד של 22 סנט למניה. היום הודיעה AOL, פורטל האינטרנט שוורנר מפעילה, על פיטוריהם של כ-5,000 עובדים המהווים כרבע מכוח האדם של הפורטל. הפיטורים מתוכננים לחצי שנה הקרובה. המניה של וורנר נחלשה בכ-0.47%.

ענקית תקשורת נוספת שפירסמה את תוצאותיה הכספיות היא CBS (סימול: CBS) חברת המדיה דיווחה על רווח נקי של 64 סנט למניה, להוציא הוצאות חד פעמיות. המניה של החברה ירדה כ-3% במסחר בוול סטריט.

חברת מדיה האחרונה להיום, יוניוויז'ן (UVN), אותה רכש חיים סבן לפני יותר מחודש, צפויה לדווח היום לאחר סיום המסחר על רווח רבעוני נקי של 32 סנט למניה.

ישראליות מעבר לים

לאחר שהשלימה עלייה של כ-15% בעשרת ימי המסחר האחרונים טבע ניסתה לשמור על המומנטום אך ללא הצלחה וירדה כ-0.4% במסחר. טבע תפרסם תוצאותיה הכספיות בשבוע הבא ב-8 לאוגוסט. אתמול טיפסה המנייה 2% נוספים, לאחר שהודיעה כי מכירות הקופקסון רשמו שיא של 353 מיליון דולר, עלייה של 22%.

מאינד עלתה 3.5% במסחר אמש, לאחר שדיווחה אמש על עלייה של 48% בהכנסות הרבעון השני לכ-5 מיליון דולר. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד, על בסיס GAAP, של 492 אלף דולר, לעומת 980 אלף דולר, ברבעון המקביל אשתקד.

מניית אלווריון ממשיכה לרכז עניין לאחר שנסקה כ-16% אתמול. אלווריון הודיעה אתמול על גידול של 7% בהכנסות הרבעוניות, שהסתכמו ב-50.5 מיליון דולר. מן הדוחות עולה, כי החברה הצליחה להגיע לאיזון בשורת הרווח פרופורמה (רווח נקי בנטרול הוצאות חד-פעמיות).

טופ אימאג' דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני, שהיה רבעון שיא מבחינתה. מן הדוחות עולה כי הכנסות החברה צמחו ב-22% והסתכמו ב-4.9 מיליון דולר. החברה רשמה רווח נקי של 285 אלף דולר לעומת הפסד של 70 אלף דולר ברבעון המקביל. הנהלת החברה חזרה על תחזיותיה המוקדות לשמירה על גידול ושיפור ברווחיות לאורך השנה כולה.

סקופוס פירסמה גם היא את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני מהם עולה כי הכנסותיה צמחו ב-12% לעומת הרבעון המקביל ל-12.4 מיליון דולר. הרווח הנקי הסתכם ל-7 סנט למניה לעומת תחזיות האנליסטים שצפתה דווקא הפסד של 3 סנט למניה. המניה של החברה יורדת 1.3% על רקע הערכת המנכ"ל כי המכירות בארה"ב צפויות להאט.

סיליקום דיווחה ההכנסותיה ברבעון השני הסתכמו ל-3.6 מיליון דולר, צמיחה של 38% לעומת הרבעון המקביל שנה שעברה. בשורה התחתונה החברה רשמה רווח של 319 אלף דולר, זאת לעומת רווח בסך 315 אלף דולר שנרשם ברבעון המקביל אשתקד.