ארגון מחדש בחברת M3 ישראל: תתמקד רק במוצרים בעלי פוטנציאל צמיחה בשוק המקומי

המנכ"ל הנכנס, איג'יי ננבטי: מחזור המכירות של M3 ישראל, הנאמד בעשרות מ' ד', צפוי להכפיל את עצמו תוך חמש שנים

חברת 3M ישראל - החברה-הבת של ענק התעשייה האמריקני 3M העוסק בפיתוח מוצרים וייצור למגוון תחומי תעשייה, ובעל מחזור מכירות של כ-21 מיליארד דולר בשנה - מבצעת רה-ארגון. המנכ"ל הנכנס, איג'יי ננבטי, החליט לשנות את מדיניותה המקומית של 3M, ולהתמקד במוצרים בעלי פוטנציאל צמיחה בשוק הישראלי, במקום בעשרות אלפי המוצרים של החברה. ננבטי מבטיח להכפיל את מחזור החברה בארץ, הנאמד בכמה עשרות מיליוני דולרים, תוך חמש שנים.

בראיון בלעדי ל"גלובס", אמר ננבטי כי כחלק מהרה-ארגון בחודשים האחרונים, עוברת החברה ממבנה ממוקד מוצרים למבנה ממוקד מגזרי שוק. לצורך כך מונו מנהלים לחמישה מגזרי שוק עיקריים: בריאות, תחבורה, אלקטרוניקה, בניין ותשתיות ושוק המוצרים הצרכניים. מנהלי המגזרים מחליפים את מנהלי המוצרים שפעלו בחברה מאז הקמתה בישראל ב-1996.

בשינוי זה, אומר ננבטי, "3M ישראל הפכה לאחת החלוצות בחברה הבינלאומית, המאמצת מודל פעילות חדש זה". 3M מוכרת 55 אלף מוצרים, בהם: דבקים למטוסים ולתעשייה, מוצרים בתחום הבריאות, האלקטרוניקה, בניין ותשתית, היי-טק, מערכות הקרנת מולטי מדיה חיישנים ביו-אלקטרוניים. כן מייצרת החברה מוצרים לשוק הצרכני, שהם, כמובן, הידועים ביותר לציבור הרחב, בהם נייר דבק, פלסטרים ודבקיות במותגים בעלי פרסום עולמי כמו פוסט-איט, סקוטש וסקוטש-ברייט. בין היתר המציאה החברה רכיבים לפאלם פיילוט ואת הנעליים שבהן דרך לראשונה האסטרונאוט ניל אמסטרונג על הירח.

כיום מועסקים ב-3M ישראל 65 עובדים. ננבטי מציין כי כל רופא שיניים בישראל מכיר כיום את מוצרי 3M, כך גם בתי החולים המשתמשים בציוד סטריליזציה מתוצרתה וחברות תעשייה, רוב שלטי הדרכים בישראל, בעלי הרקע הירוק, הם מתוצרתם וכמותם המדבקה מחזירת האור עליהם.

ואולם, הוא מוסיף, "אני מאמין שאנחנו נמצאים בתת חדירה. 3M החלה לפעול בישראל לפני 10 שנים, אך בשנות האינתיפאדה והמיתון הפסדנו הזדמנות להתפתח". כיום, הוא מוסיף, "רמת החדירה שלנו כאן כל כך נמוכה, שהסיכוי לצמיחה גבוה מאוד". החברה הבינלאומית, הוא מוסיף, מחויבת לצמיחת 3M ישראל, ולכן משקיעה בגיוס אנשים, הכשרה ותשתיות.

כחלק מתהליך הרה-ארגון מבצעת החברה בישראל בדיקה המיועדת לצמצום סטיות תקן (תהליך שהומצא על ידי מוטורולה והובא על ידי מקנרני, שניהל לפני כן את ג'נרל אלקטריק, מ-GE ל-3M). באמצעות תהליך זה מתכוונת החברה לאתר את פוטנציאל המכירות לפי שיעורי הגידול בתחומים השונים, לפי הפוטנציאל והכדאיות בשוק, ולא לפי התחומים שבהם יש לה כיום יתרון.

ננבטי מציין כי בין כ-200 לקוחותיה של 3M בישראל נמצאות סניפיהן הישראלים של חברות בינלאומיות שהן לקוחות 3M העולמית, כאינטל, מוטורולה, נוקיה, אלקטל, hp ואחרות. במקביל, מתכוונת החברה להעמיק את יחסיה עם הלקוחות הישראלים, "ליצור יחסים עם הצרכן הסופי ולהיות פותרי בעיות, ולא רק משווקים".