בורסות אירופה ננעלו בעליות לאחר פתיחה חיובית בוול סטריט: פיליפס טיפסה 1.7% עם מכירת חטיבת השבבים

ענקית התרופות מצרפת, סאנופי-אוונטיס, נחתכה 2.9% על רקע חששות משקיעיה כי גירסה גנרית ל-Plavix תופץ לשוק עוד השנה

בורסות אירופה ננעלו הערב (ו') בעליות שערים על רקע פתיחה חיובית במסחר בבורסות וול סטריט.

ה-FTSE100 הבריטי הוסיף 0.9%, ה-CAC40 הצרפתי עלה 1.2% וה-DAX הגרמני הוסיף 1.5%.

בשווקי אירופה רווחה ההנחה כי הפדרל רזרב יבחר בשבוע הבא שלא להעלות את הריבית וזאת על רקע פירסום דו"ח התעסוקה האמריקני לחודש יולי אשר הצביע על עליית האבטלה במשק וגידול קטן מהצפוי במספר המשרות החדשות שנוצרו.

מניות בכותרות

אנגלו-אמריקן (AAUK), חברת המתכות השלישית בגודלה בעולם, טיפסה 4.8% לאחר שהודיעה על חלוקת כ-5 מיליארד דולר לבעלי המניות ודיווחה על זינוק של 52% ברווח התפעולי המתואם.

ענקית האלקטרוניקה ההולנדית, פיליפס (PHG), הוסיפה 1.7% לאחר שהשלימה את מכירת כ-80% מחטיבת המוליכים למחצה שלה לקונסורציום חברות השקעה פרטיות בתמורה לכ-3.4 מיליארד אירו.

אלקטריק דה-פרנס המריאה 6% לאחר שקיבלה אישור מותנה להעלות את מחיר החשמל בצרפת ב-1.7% החל מאמצע החודש. החברה גם דיווחה על גידול של כ-11% בהכנסותיה ברבעון השני.

ענקית הביטוח אליאנס עלתה 3.7% לאחר הודעת קבוצת הפיננסים על גידול של כ-64% ברווחיה ברבעון השני לרמה של כ-2.3 מיליארד אירו. החברה גם העלתה את תחזית הרווח להמשך השנה.

הבנק השני בגודלו בבריטניה, רויאל בנק אוף סקוטלנד, התחזק אחוז לאחר שדיווח על עלייה של כ-18% ברווח הנקי, ואולם דיווח גם על גידול בהיקף החובות האבודים.

מניית ענקית הפרמצבטיקה סאנופי-אוונטיס מצרפת נחתכה 2.9% לאחר שמנכ"ל קבוצת Medco Health Solutions העריך כי עד סוף השנה תופץ בשוק גירסה גנרית לתרופה רבת המכר Plavix לדילול הדם.