חילופי אש כבדים וממושכים בכפר עייתא א-שעב מערבית לעיירה בינת ג'בל

בצה"ל אומרים כי אין כוונה לצאת מהכפר, הנחשב מעוז חיזבאללה, לפני שתהיה שם כניעה ברורה של חיזבאללה

נמשכים הקרבות בדרום לבנון: חילופי אש כבדים מתנהלים בין כוחות צה"ל לאנשי חיזבאללה מאז שעות הצהריים בכפר עייתא א-שעב מערבית לעיירה בינת ג'בל. המחבלים עושים שימוש בטילים נגד טנקים ובנשק קל נגד החיילים.

מזה 5 ימים פועלים בכפר כוחות צנחנים ומילואים נגד אנשי חיזבאללה. בצה"ל אומרים כי אין כוונה לצאת מהכפר, הנחשב מעוז חיזבאללה, לפני שתהיה שם כניעה ברורה של חיזבאללה. זאת מאחר והכפר הוא מעוז משמעותי וסמל לנחישות מבחינת חיזבאללה.

בשטחי דרום לבנון, בכפרים ובעיירות, פועלים כעת 10,000 חיילים, המחולקים ל-8 חטיבות, ש-3 מהן הן חטיבות מילואים. היום הצליחה חטיבה 7 של שריון לפגוע במשגר שכוון לעבר משגב עם.

חיל האוויר תקף בביירות

במהלך הלילה צה"ל תקף מהאוויר יותר מ-70 מטרות של חיזבאללה, בין השאר במחוז דאחייה שבדרום העיר ביירות. עדי ראייה דיווחו כי מסוקי צה"ל נתקלו באש נגד מטוסים שנורתה מהקרקע.

מצה"ל נמסר כי הותקפו בדאחייה בין השאר 2 משגרי רקטות, בסיס מבצעים של חיזבאללה, חדר מבצעים תת-קרקעי של הארגון, משרדים ומפקדות של הארגון, מחסן אמצעי לחימה שלו, אתר מפגש פעילי חיזבאללה ומשרד של עיתון המשמש את חיזבאללה, לדברי צה"ל, לצורך תעמול והסתה לטרור נגד ישראל.

בצה"ל שבים ומבהירים כי תושבי ביירות בשכונות הסמוכות ליעדי התקיפה נקראו באמצעות אמצעי התקשורת וכרוזים להתפנות מבתיהם, כדי למנוע פגיעה באזרחים.

לצד התקיפות בביירות, הופצצו יעדים נוספים בלבנון: חיל האוויר הפציץ אתמול את המשגר ממנו בוצע הירי לעבר חדרה. כמו כן הותקף הכביש המחבר בין מזרח לבנון לעיר חומס שבסוריה.