אולימפיה רכשה מידי זהר את "מתחם תלמה" בפ"ת: תבנה בניין המשרדים בשטח כולל של 22 אלף מ"ר

המדובר בעיסקת אחוזים ועל-פי ההסכם, זהר תקבל 26% מתמורת המכירות של בניין המשרדים המתוכנן להיבנות במתחם

חברת אולימפיה , בשליטת קבוצת משקיעים בראשות אוסקר כצנלסון, רכשה מידי חברת זהר את מתחם תלמה בן 9.2 דונם ברחוב שמשון, באיזור התעשייה של קרית אריה, פתח תקוה.

המדובר בעיסקת אחוזים ועל-פי ההסכם, זהר תקבל 26% מתמורת המכירות של בניין המשרדים המתוכנן להיבנות במתחם, בשטח כולל של 22 אלף מ"ר מעל מרתפי חנייה, בסכום המוערך ב-6 מיליון דולר. התמורה תשמש בעתיד בעיקר לפירעון חובותיה של זהר לבנק המזרחי טפחות. אולימפיה תקים את הפרויקט בהשקעה כספית המוערכת ב-18 מיליון דולר.

המגרש ברחוב שמשון ידוע בשם מתחם תלמה, ובעבר שימש למפעל של חברת המזון הידועה. על המגרש בניין ישן בן 3,000 מ"ר, שאינו מושכר. המגרש נרכש בעבר באשראי בנקאי, והוצאות המימון מכבידות על החברה.

חברת זהר, הנמצאת בשליטת עמישדי חסון וארבעת ילדיו, נקלעה להפסדים כבדים עקב המשבר בענף הנדל"ן. החברה סיימה את שנת 2005 עם הפסד של 38.4 מיליון שקל, ועוד הפסד של 10 מיליון שקל מעסקי ניירות ערך. בבעלות החברה מגרשים ובניינים בקרית אריה, רובם לא מניבים.

כתוצאה ממצבה הכספי, זוהר מכרה באחרונה את השליטה בחברה (65.27%) לידי איש העסקים רוני פלד. על פי ההסכם שנחתם, בני משפחת חסון העבירה לפלד 50% מאחזקותיהם בחברה ללא תמורה. בד בבד עם העברת המניות, התחייב פלד להעמיד לבנק המזרחי תשלום של 390 אלף דולר, אשר ישמש כביטחון להסכם החברה עם בנק המזרחי טפחות.

פלד שמר לעצמו את הזכות לבטל את העיסקה במקרה ולא יתמלאו מספר תנאים, ביניהם, השבת המסחר במניות החברה למסחר רגיל, השלמת ההסדר עם הבנק וחתימת הסכם תמורות ביחד לאחד מנכסי החברה.

במקביל, הסדירה החברה את חובותיה עם בנק המזרחי. על פי ההסכם שנחתם בין הבנק לחברה, האחרונה תשלם לבנק סך של 3.9 מיליון דולר עד לסוף חודש אוגוסט. בנוסף יוקצו לבנק 750 אלף אופציות לא סחירות של החברה תמורת 1 שקל לאופציה, הניתנות למימוש משך תקופה של 5 שנים.

כמו כן, אחד מבעלי החברה, שאול חסון, ייתן הלוואה לחברה ללא זכות חזרה, בסך של 1.2 מיליון דולר, שהתקבולים שיתקבלו ממימוש אופציות הבנק ישמשו לכיסוי הלוואה זו. עם ביצוע המהלך יימחקו חובותיה של חברת הבת של זוהר בסך של 5.3 מיליון דולר. פלד, כאמור, העמיד לבנק המזרחי התחייבות לתשלום של 390 אלף דולר, אשר יחולטו במקרה וזוהר לא תעמוד בהתחייבויותיה. עם תשלום התמורה והעמדת ההלוואה, ישוחרר השעבוד הרובץ על מתחם תלמה שבבעלות החברה.