יזמית המקרקעין סוטרא היא הזוכה במכרז לרכישת דפוס מפא"י בת"א - ב-1.1 מיליון דולר

כך קבע בית המשפט המחוזי; המוכרת: מפלגת העבודה

בית המשפט המחוזי בת"א קבע היום (ג'), כי יזמית המקרקעין סוטרא היא הזוכה במכרז של מפלגת העבודה לרכישת בניין דפוס מפא"י ברחוב הרכבת בת"א, תמורת 1.1 מיליון דולר.

בפנייתה לבית המשפט טענה סוטרא כי היא זו שזכתה בסיום ההתמחרות, אך אז נמסר לה כי המכירה תאושר רק אם התמורה לא תפחת מ-1.2 מיליון דולר. אף שדרשה למכור לה את הנכס ללא התמחרות נוספת, נחתם חוזה רכישה תמורת 1.2 מיליון דולר עם עו"ד אוריאל שפאר, אחיהם של מיכאל ודני שפאר שהשתתפו בהתמחרות.

סוטרא עתרה להצהיר כי היא הזוכה במכרז, וקיבלה צו מניעה המעכב את ביצוע העיסקה עם עו"ד שפאר. השופטת יהודית שבח קבעה כי סוטרא צודקת בטענתה לחוסר תום לב, וכי היא הופלתה לרעה בצורה קיצונית, וההזדמנות שניתנה לה לשפר את הצעתה היתה למראית עין בלבד. שבח מתחה ביקורת על התנהלות המשיבה - החברה המאוחדת לפרסומים והדפסה, חברה-נכדה של מפלגת העבודה - על שניהלה מו"מ לאחר זכיית סוטרא בהתמחרות עם גורם שמלכתחילה לא הגיש הצעה, והעדיפה למכור לו את הנכס משזה העלה את המחיר ב-100 אלף דולר.

לדברי השופטת, התנהגותה חסרת תום הלב של המשיבה היא שמנעה את שכלולה של טיוטת החוזה עם העותרת לכדי הסכם חתום. המשיבה חויבה לשלם לעותרת הוצאות בסך 50 אלף שקל. (ה"פ 465/06)