פריים סנס יוצאת לאור: גייסה 9 מ' ד'

החברה מפתחת פתרון לראייה תלת מימדית של התקנים לאלקטרוניקה בידורית * מתכננת לבצע מהפכה בשוק המשחקים " המנכ"ל, ינון ברכה: "נפגשנו עם שותפים פוטנציאליים והתגובות היו מדהימות"

חברת הסטארט-אפ פריים סנס (Prime Sense), הודיעה היום על השלמת סבב גיוס ראשון של 9 מיליון דולר.

את הגיוס הובילו הקרנות ג'מיני וג'נסיס בהמשך לגיוס הסיד שביצעה החברה. פריים סנס מפתחת שבבים אלקטרוניים המאפשרים הדמיית תלת מימד עבור מכשירי אלקטרוניקה בידורית.

התחילו כגיימרים

פריים סנס מתיימרת לבצע מהפכה בדרך בה אנחנו מתקשרים עם המכשור האלקטרוני. התפיסה שמאחורי החברה היא התקן שמאפשר למחשב לראות את העולם בתלת מימד, בדומה לאופן שבו בני אדם רואים. אם מטרה זו מזכירה את שוק משחקי המחשב, הרי אין זה במקרה. מייסדי החברה, אביעד מייזלס, שמשמש כנשיא פריים סנס, אלכס שפונט, CTO החברה, דימה רייס, אופיר שרון וטמיר ברלינר, הם גיימרים שחיפשו חוויית משתמש מוצלחת יותר עבור שוק המשחקים.

ההתקן אותו מספקת החברה רואה את המשתמש ומפעיל על זה מעין אינטליגנציה מלאכותית שלומדת את תנועות המשתמש בסביבה הטבעית שלו.

כתוצאה, יכול ההתקן להגיב לתנועות המשתמש, מה שרלוונטי מאוד בשוק המשחקים. לטענת החברה ההתקן מתחבר באופן טבעי למחשב (plug and play) ולא נדרשת לשם כך תוספת.

החברה פעלה מאז הקמתה בשנת 2005 ב-Silence Mode וגם כעת אינה מספרת הרבה. כמו הרבה חברות סודיות עם פוטנציאל גדול, באתר האינטרנט מספקת החברה הסבר מפורט של הטכנולוגיה, כולל נוסחאות וקוד תוכנה, אך בכתב ראי...

מאחורי החברה יש מספר שמות גדולים. במהלך הגיוס הצטרף לחברה ינון ברכה, לשעבר מנכ"ל DSP Group וממייסדי סרגון, וכיום הוא מנכ"ל החברה. כמו כן, אורנה ברי, לשעבר המדענית הראשית בתמ"ת והיום שותפה עצמאית בקרן ג'מיני, נכנסה לחברה כיו"ר.

"השקעה שהיא מאוד מחוץ לקופסה"

לפריים סנס אין היום עדיין מוצר אך לדברי המנכ"ל ברכה יש מספיק טכנולוגיה בכדי לבצע הדגמות ובדיקות היתכנות, בדיקות שעוררו לדבריו הרבה התלהבות.

הפתרון שמציעה החברה הוא מנוע הכולל שבב שעליו יולבש חלק מהאופטיקה שיהיה בהתקן ועתיד לזהות את התנועות של המשתמש.

השווקים שהחברה מכוונת אליהם כרגע הם בעיקר שווקי המשחקים. ברכה ממקד את הטכנולוגיה לכיוון שוק המשחקים, כאשר על הפרק יש שלושה סגמנטים: קונסולות, משחקי מחשב ומשחקים און-ליין. כרגע עובדים בחברה 12 עובדים במשרד בהרצליה ובכוונת ההנהלה שלה לגייס עוד מספר עובדים בזמן הקרוב.

" ינון ברכה, לחברה יש יומרות גדולות. תעמדו בהם?

ברכה: "חובתנו להוכיח שהיומרות שלנו ריאליות. יש בחברה הרבה מאוד ידע ויש לנו צוות מצוין.

"החברה הצליחה לבצע הוכחת היתכנות והצלחנו להיפגש עם שותפים פוטנציאלים ולהראות מה אנחנו עושים, והתגובות היו מדהימות. אני מתאר לעצמי שכבר בחודשים הקרובים יהיה הסכם עם שותף גדול".

" לא מרתיע אתכם להיכנס לתחום בו נפלו כבר לא מעט חברות?

אבי חסון מקרן ג'ימיני, שהצטרף למועצת המנהלים בפריים סנס: "ברמה האישית, עבורנו מדובר בהשקעה שהיא מאוד מחוץ לקופסה.

"נכון שיש בתחום הזה הרבה מאוד שלדים בארון, אבל מה שראינו פה זה משהו מאוד יוצא דופן. זו לא נישה קטנה אלא משהו שבאמת יכול להיות בהמון אפליקציות ולהצליח. אנחנו רוצים ללוות את החברה והסיבוב היום הוא רק השלמת שלב בדרך קדימה". "