"נצליח להכפיל את החברה בפחות מ-5 שנים; אנחנו מתמודדים על כל נכס מהותי בשוק"

אבי מוסלר, מנכ"ל אמות, שדיווחה על רווח של 19 מיליון שקל בסיכום הרבעון השני, זכה לאופציות בשווי של 4.2 מיליון שקל * החברה האם, אלוני חץ, רשמה רווח רבעוני נקי של 96 מיליון שקל תחלק דיבידנד של 13 מיליון שקל

למרות שמדובר בחברה ציבורית צעירה שהונפקה רק בסוף מאי השנה, אמות היא חברה שבעת קרבות שהספיקה לעבור יחד עם שוק ההון הישראלי שני משברים לא פשוטים. כזכור, בתקופת הנפקתה חווה העולם ועימו הבורסה המקומית ירידות כואבות בשל הנפילות בשווקים המתעוררים. למעשה, יום ההנפקה היה אחד מהימים הקשים ביותר שעברו על שוק ההון המקומי בשנים האחרונות, ובכל זאת בעלת השליטה באמות, אלוני חץ , בהנהגת נתן חץ, החליטה למרות הכל להנפיק את החברה. הם עשו זאת בהצלחה וגייסו כ-819 מיליון שקל באג"ח ובמניות.

המשבר בשווקים המתעוררים עוד לא הסתיים והנה החלה לה הלחימה בצפון, שאף היא העמידה את הבורסה ואת החברה החדשה בה, אמות, בפני בעיות לא קלות. אבי מוסלר, מנכ"ל החברה, מאמין כי חבלי הלידה רק יחשלו אותה לקראת העתיד. "עברנו את המשברים בראש מורם. את המלחמה בצפון עברנו ללא כל פגע - לא הושפענו מן הלחימה".

ביום הנפקתה אמר נתן חץ ל"גלובס", כי הוא מעריך שאמות תכפיל את מצבת נכסיה בשוק המקומי בתוך חמש שנים. מוסלר העריך היום (ב') כי חץ, כמנהגו, היה מאוד זהיר בהערכותיו; "אני חושב שהקצב יהיה מהיר יותר, נצליח להכפיל את החברה בפחות מ-5 שנים. אנחנו מתמודדים על כל נכס מהותי בשוק", טען המנכ"ל.

מעלים את דמי השכירות

נכון לסוף יוני כללה מצבת נכסיה של אמות 87 נכסים, 84 מתוכם בארץ ושלושה בקנדה, בשטח כולל של כ-391 אלף מ"ר, עם שיעור תפוסה ממוצע של כ-93%. על-פי תוצאותיה של אמות לסיכום הרבעון השני, לראשונה כחברה ציבורית, הכנסות השכירות בגין נכסים אלה הסתכמו ב-66.4 מיליון שקל, כ-18.5% יותר מאשר ברבעון המקביל אשתקד.

מחזורה של אמות ברבעון הנוכחי (השלישי) צפויות לצמוח. ראשית, מכיוון שהשלימה את רכישת יתרת ה-47% של קניון כפר סבא, אשר השכרתו תניב לחברה הכנסות נוספות של מיליוני שקלים בודדים, ושנית מכיוון שיועלו דמי השכירות במספר נכסים. "ברגע שמחליפים שוכרים אנחנו מעלים את דמי השכירות בממוצע בעד 30%, בעיקר במקומות בפריים לוקיישן", מציין מוסלר, "במקביל אנחנו עוסקים בקליטת שוכרים למקומות פנויים באמצעות שיווק אגרסיבי".

הרווח התפעולי הסתכם ב-42 מיליון שקל, משקף גידול של 23.5% ביחס לרבעון המקביל ושל 9.4% (3.6 מיליון שקל) לעומת הרבעון הראשון של השנה. עם זאת, זינקו הוצאות המימון לרמה של 39 מיליון שקל, כ-30% יותר מאשר ברבעון המקביל והקודם. החברה מסבירה זאת בעלייה משמעותית במדד המחירים לצרכן במהלך התקופה, שחפף לעלייה בכמות ההלוואות שהחברה נטלה על עצמה. מוסלר "מאשים" את הוצאות המימון בכך שה-FFO הרבעוני ירד לרמה של 16.9 מיליון שקל, ב-3.5 מיליון שקל פחות מאשר ברבעון הקודם. עם זאת נציין, כי לעומת הרבעון המקביל אשתקד מדובר בעלייה של כ-36.3%.

למרות הנטל המימוני הצליחה אמות להציג שיפור בשורה התחתונה, עם רווח נקי של 19 מיליון שקל, הגבוה ב-744% מהסכום ברבעון המקביל. הסיבה לזינוק היא רווחי הון בכ-15.7 מיליון שקל שהחברה רשמה בעקבות רכישת יתרת האג"ח (49%) של החברה הבת, אילות השקעות, בדיסקאונט יחסי לשער ניכיון האג"ח, מידי חברות שונות וקרנות פנסיה. את מרבית התמורה לאג"ח שילמה אמות מכספי ההנפקה.

ברוב חברות הנדל"ן המניב רווחי ההון נגזרים ממימוש נכסים. מכיוון שאמות שוקדת כרגע על הגדלת מצבת נכסיה, סביר להניח כי לא נחזה במימושים בקצב של חברה רגילה מהתחום. "נממש בארץ אך ורק נכסים לא יעילים, אך בתור מדיניות לא נממש", אומר מוסלר, שעם זאת אינו פוסל מכירה בחו"ל, "הנכסים הם טובים, אבל אם תהיה הזדמנות טובה לא נהסס לבצע אקזיט", הוא אומר.

מוסלר אופטימי לגבי המשך הדרך. "שוק הנדל"ן יצא מהקיפאון", הוא אומר, "אנחנו חווים עלייה בפדיונות במקביל לגידול בשיעור התפוסה". סיבה נוספת לאופטימיות של מוסלר היא העובדה שזכה להקצאת אופציות פרטית, ביחד עם עובדים נוספים של החברה, שבמימושן יהוו כ-1.7% מהון המניות של אמות בדילול מלא. מחיר המימוש, שיחל בתחילת 2009, הוא 11.5 שקל למניה, בכ-7% מעל מחירה כיום בבורסה. שווי האופציות שניתנו לעובדים, על-פי נוסחת בלק אנד שולס, עומד על 10.3 מיליון שקל, וחלקו של מוסלר מתוכן הוא 4.2 מיליון שקל.

רווח הון של 74.5 מ' ש'

הנפקת אמות הניבה לחברה האם (81.2%), אלוני חץ, שאף היא פרסמה היום את ד"וחותיה לרבעון, רווח הון של 74.5 מיליון שקל. בנוסף זכו הכנסותיה של אמות משכירות למקום של כבוד גם בשורה העליונה של החברה האם. כמו כן זכתה אלוני חץ לדיבידנד של כ-65 מיליון שקל בגין אחזקותיה במניות של חברות נדל"ן בעולם. בסך הכל דיווחה אלוני חץ על הכנסות של 206.9 מיליון שקל בתום הרבעון השני של השנה, ועל רווח נקי של 96 מיליון שקל. ה-FFO הרבעוני הסתכם ב-34.4 מיליון שקל.

ההשוואה של ביצועי אלוני חץ ברבעון החולף לרבעון המקביל אשתקד איננה רלבנטית, שכן במהלך הרבעון השני של 2005 רשמה החברה רווח חריג של 155.7 מיליון שקל. זאת, הודות לרווח הון של 151.6 מיליון שקל, המגלם מחצית מרווח הון כולל בעקבות מימוש נכסים בבריטניה. הכנסותיה משכירות במהלך אותה תקופה היו סמליות.

במקביל להנפקת אמות השלימה אלוני חץ אירוע משמעותי נוסף במהלך הרבעון - רכישת 6.4% מהון מניות PSP השוויצרית בהשקעה של 655 מיליון שקל. בד בבד מוסיפה החברה להחזיק במניות אקוויטי 1 ו-FCR שבשליטת גזית גלוב, ב-10% ממניות חברת המשכנתאות TRIO הנסחרת באנגליה, שם משקיעה אלוני חץ גם באמצעות קרן ברוקטון וכן בעוגן המקומית. כמו כן, בימים אלה מאתרת החברה נכסים לייזום פרויקטים בהודו ביחד עם צדיק בינו. ערך אחזקותיה על-פי מחירי הבורסה עולה על הערך הרשום בספרים ב-991 מיליון שקל.

החברה הודיע על חלוקת דיבידנד של 13 מיליון שקל, שהינו חלק מדיבידנד שנתי מינימלי של 52 מיליון שקל, שאלוני חץ מתעתדת לחלק במהלך השנה.

"אנחנו שבעי רצון מתוצאות הרבעון ומהגעתנו לאחזקה משמעותית בחברת PSP השוויצרית". אמר היום נתן חץ, מנכ"ל החברה. "בטרם ההשקעה ב-PSP עקבנו במשך כשנתיים אחר השוק השוויצרי ומצאנו שהוא שוק מעניין, שגלום בו פוטנציאל רב ואשר תואם את פרופיל ההשקעות שלנו. אנחנו ממשיכים לפעול ביתר שאת בשווקים שהגדרנו במסגרת אסטרטגיית החברה", הוסיף. החברה חילקה לעובדים אופציות ששוויין על-פי נוסחת בלק אנד שולס עומד על כ-7 מיליון שקל.