חברת הדירוג מעלות הורידה דירוג האג"ח של גרנית הכרמל: "שחיקה במעמד התחרותי של סונול"

החברה שבבעלות משפחת בורוביץ' וגלנקו הפסידה לאחרונה את המכרז על בז"ן אשדוד * במקביל לא הסתייע בידה למזג את סונול עם דור-אלון

חברת הדירוג מעלות לא נשארה אדישה למהלכים האחרונים בשוק הדלק המקומי והחליטה להוריד את דירוג האג"ח של גרנית הכרמל , שבין אחזקותיה העיקרית חברת סונול, שפרשה מהמכרז על בז"ן אשדוד" בשלב התמחור הסופי.

חברת הדירוג מעלות הורידה הדירוג לאג"ח של גרנית הכרמל ל-(A) מ-(-AA) בסדרה 3 ול-(-A) מ-(+A) בסדרה 4.

מעלות אומרת כי חלה הרעה בתוצאותיה העסקיות והפיננסיות של חברת סונול. ההרעה נובעת, בין היתר, מביטול המכירה לדור אלון ואי וודאות הנובעת לגבי רמת התחרות העתידית בעקבות רכישת פז את בית הזיקוק באשדוד.

נזכיר, כי סונול במהלך החודשים האחרונים ניהלה מאבק עם הרשות להגבלים העסקיים בכל הקשור למיזוג עם דור אלון ונכשלה שם לעת עתה. סונול גם לא הצליחה לזכות במכרז על בז"א בה זכתה המתחרה חברת הדלק פז בבעלותו של צדיק בינו.

מעלות מדגישה עם זאת, כי מכירה עתידית של האחזקה בסונול תביא לבחינה מחודשת של דירוג החברה ובכפוף לשימושים שייעשו בתמורה.

גרנית הכרמל הכריזה בעבר כי האסטרטגיה שלה מכוונת לשיפור מבנה ההון. אולם היו עוד עיסקאות בקנה שלא יצאו לפועל, בינהן מזכירים במעלות את הסכם העקרונות בין בורוגלן לחברה האמריקנית, Cooper River שלא יצא לפועל. במעלות הזכירו גם את עיסקת L&R. בשל כך נאלצה החברה לממש מספר נכסים.

בסך הכול סבורים האנליסטים במעלות כי אי מימושן של העיסקאות, שנועדו כאמור לשפר את מבנה ההון, הביא לשחיקה במעמד התחרותי של סונול.

התפלגות אחזקותיה של גרנית כרמל מתחלקת בין האחזקה בסונול (60%), אחזקה בטמבור (20%) וסופרגז (15%).