אוניקס ביקשה צו מניעה זמני במעמד צד אחד למינהל מקרקעי ישראל

מבקשת לאסור על המינהל מלבצע כל דיספוזיציה בשני נכסים חלופיים לנכס אותו פינתה אוניקס לבקשת המינהל ומועצת קדימה

חברת אוניקס פיתוח נדל"ן ביקשה מבית המשפט המחוזי בתל-אביב להוציא צו מניעה זמני במעמד צד אחד, האוסר על מינהל מקרקעי ישראל מלבצע כל דיספוזיציה בשני נכסים חלופיים לנכס אותו פינתה אוניקס לבקשת המינהל ומועצת קדימה. הבקשה נדחתה במעמד צד אחד על ידי בית המשפט.

באוניקס אומרים, באמצעות עו"ד משה ימין, כי המינהל הפר הבטחה שלטונית שניתנה לה בהסכמה משותפת עם המועצה המקומית קדימה. הבטחה זו נועדה להביא לפינוייה משטח של כ-13 דונם ועליו מבנים ומתקנים נוספים בהיקף של כ-1,000 מ"ר בנוי בעקבות הזדקקות המינהל לשטח לצורך פיתוח פרויקט נדל"ן. לדברי אוניקס, היא והמועצה הגיעו לידי הסכמה עם המינהל כי השטח, כולל המבנים, יפונה וימסר למינהל ובתמורה יינתן לאוניקס שטח חלופי. למרות זאת, טוענים באוניקס, נקט המינהל בסחבת של כ-16 שנה ולבסוף החליט באופן חד צדדי על ביטול כל הזכויות של אוניקס והתחמקות מהסכמים והבטחות שלטוניות בהם הוא מחויב.

אוניקס מציינת כי המינהל הציג לאורך השנים שני נכסים חלופיים לנכס אותו פינתה אולם, היא לא קיבלה זכויות באף אחד מנכסים חלופיים אלה ובינתיים התברר לה כי המינהל מתעתד לבצע עיסקה באחד משני הנכסים הללו ולהעביר אותו ו/או את הזכויות בו לצד שלישי, דבר אשר יסתום את הגולל על יכולתה של אוניקס להיפרע מזכויותיה.

הבקשה למתן צו המניעה הזמני במעמד צד אחד נדחתה.

אוניקס מבקשת עוד מבית המשפט להתיר לה לפצל את סעדיה כדי לאפשר לה להגיש נגד המינהל תביעה בהיקף של מיליוני שקלים בגין נזקיה. (ת.א. 2047/06).