אולמרט הולך לבית הספר

רה"מ אהוד אולמרט ושרת החינוך יולי תמיר פתחו את שנת הלימודים עם תלמידי כיתה א' במושב "מעונה" בגליל ועם תלמידי תיכון "אורט מעלות תרשיחא" * מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, קיבלה אות הוקרה מהמרכז למנהיגות ארגונית בארה"ב * ואילו שלמה נחמה, יו"ר בנק הפועלים, החליט לארח בבנק תערוכה של יצירות ילדים מ-29 עמותות ישראליות שונות

יולי תמיר מתקשרת

* ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ושרת החינוך, יולי תמיר, פתחו אתמול את שנת הלימודים תשס"ז באירועים מתוקשרים ומצולמים, כמיטב המסורת. הפעם, באופן מתבקש, צוינה פתיחת שנת הלימודים עם תלמידי כיתה א' במושב "מעונה" בגליל ועם תלמידי תיכון "אורט מעלות תרשיחא", שבילו את הקיץ במקלטים ובניסיון לחמוק מהקטיושות.

עוד לפני החגיגות, פתחו במשרד החינוך ביום חמישי האחרון חדר מצב שמשמש חמ"ל של מידע, ומענה טלפוני לקראת פתיחת השנה. השרה, יולי תמיר, ומנכ"ל משרדה, שמואל אבואב, שהגיעו לפתיחה על רקע איומי השבתה של מורים והורים, בילו במהלך יום שבת בחדר מצב הרבה יותר רגוע, לאחר שהאוצר מצא ברגע האחרון (יום שישי) את התקציבים הדרושים כדי למנוע את ההשבתות ולפתוח את השנה כסדרה. לאור הסכמה זאת, הגדירו אחדים מבכירי משרד החינוך את התייצבותם הצפויה לענות על טלפונים ביום ראשון בעיקר כמפגש חברתי. תמיר, שפקדה את חדר המצב גם במוצאי שבת, הגיעה מחויכת ומרוצה מפתרון המשברים ה"כבדים" שאיימו על פתיחת השנה, ומצאה גם את הזמן להתקשר למנהלת בית ספר חדשה מבאר שבע, כדי לאחל לה הצלחה בתפקיד. עד לסוף השיחה, המנהלת לא האמינה ששרת החינוך נמצאת איתה על קו הטלפון, "אני בטוחה שחברים שלי עובדים עליי", אמרה המנהלת לתמיר.

דניאלה אילן יוזמת

* תושבי הצפון נהנים לא רק מתשומת לב פוליטית, אלא גם ממחוות של גורמים עסקיים שונים: חברת רד, לדוגמה, ביטלה את הנופש המתוכנן ל-1,000 עובדים ובני זוג באילת, והודיע לעובדים כי הנופש יומר בחבילות תיור בצפון הארץ, כדי לתמוך בתושבי הצפון החוזרים לשגרה. כל עובד קיבל סכום של 2,200 שקלים, בתנאי שהנופש ימומש באתרים ופעילויות נופש מחיפה וצפונה.

מאחורי היוזמה עומדת דניאלה אילן, סמנכ"ל משאבי אנוש בחברה, שמנמקת: "הזמנו כבר מקום בכמה מלונות גדולים באילת, אבל עוד אפשר היה לחזור בנו. בגלל המלחמה הרגשנו מחויבות לעזור לצפון להשתקם. אמנם איבדנו את האלמנט של הגיבוש והחוויה בפעילות משותפת, אך כיוון שליבנו בצפון, החלטנו לתת לעובדים לנפוש איפה שהם ירצו, ובתנאי שהתקציב ינוצל לטובת תיירות בצפון".

- יש פה אלמנט של נקמה בבעלי עסקים באילת שהעלו מחירים בזמן המלחמה?

"ממש לא. נמשיך לעשות נופשים באילת, המטרה של המהלך היא לעזור לצפון להשתקם".

מירי זיו זוכה

* אירועי פתיחת השנה והמלחמה בצפון, דחקו מסדר היום צל"ש שניתן ל"אגודה למלחמה בסרטן" בישראל על-ידי המרכז למנהיגות ארגונית בארה"ב. מדובר בגוף העוסק ב"העצמת ארגונים ועמותות מובילים ברחבי העולם", שהחליט להעניק לאגודה אות הוקרה על מאבקיה בתחום המלחמה בסרטן בישראל. הזכייה באות ההוקרה אינה מלווה בפרס כספי, או חומרי, אלא בעיקר בכבוד, כפי שהסבירה מירי זיו, מנכ"ל האגודה.

שלמה נחמה גאה

* בנק הפועלים החליט לארח, לרגל ראש השנה, תערוכה של יצירות ילדים מ-29 עמותות שונות הפועלות בישראל. היצירות יועמדו למכירה וההכנסות יחזרו לעמותות המשתתפות בפרויקט. תערוכת ילדי העמותות תיפתח לקהל הרחב ב-9.9 מצאת השבת ועד חצות, בבניין ההנהלה המרכזית של בנק הפועלים. שלמה נחמה, יו"ר בנק הפועלים, אמר על היוזמה: "אנו גאים על הזכות לארח את העמותות בבניין בנק הפועלים ולאפשר לקהל גדול להיחשף, להתקרב לעמותות ולחזות בכישרון הרב הטמון ביצירותיהם של הילדים".