פרץ עשוי להסכים לתוספת נמוכה לביטחון בכדי לא לפגוע בחלשים

אלי ישי: "ש"ס תצביע נגד תקציב המדינה לשנת 2007, אם יכלול קיצוץ בקצבאות הילדים"

שר הביטחון, עמיר פרץ עשוי להסכים למתן את הדרישה לתוספת תקציבית למשרדו, כדי שלא לפגוע בשירותים חברתיים לשכבות החלשות.

בפגישה שקיים עם ראש הממשלה, אהוד אולמרט ועם שר האוצר, אברהם הירשזון, התקומם פרץ כנגד השימוש הציני שעושים לדבריו פקידי האוצר בחלשים, כשהם מעמידים את הדאגה לרווחתם אל מול ההשקעה בביטחון.

לפי שעה, דורשים במערכת הביטחון תוספת תקציבית של 21 מיליארד שקלים עד סוף שנת 2008. התוספת נדרשת עבור חידוש מלאי התחמושת, הגברת האימונים ושיפור רמת המיגון של העורף. באוצר אמרו לפני הפגישה כי הדרישה מופרכת, ואם תתקבל לא יהיה מנוס מקיצוץ של מיליארדים בתקציבי החברה והרווחה.

"אני לא מוכן בשום פנים ואופן שיעמידו את הקשישים מול הטנקים ואת הילדים מול ה-F16", אמר פרץ בטקס לפתיחת שנת הלימודים בניצני אשכול. פרץ הוסיף כי "החוסן הלאומי הוא לא רק בטחוני, הוא גם חוסן חברתי. אם צריכים לחפש מקורות, אז הגיע הזמן שנדע גם לחפש מקורות נוספים ולא רק העמדה של בטחון מול חברה, שהיא בלתי סבירה מבחינתי".

בתגובה לתכנית אמרו בארגון נעמ"ת כי הוצאת הילדים ממעגל העוני הינה יעד ראשון בבטחון הלאומי: "הגדלת תקציב הבטחון על חשבון הביטחון הלאומי - שגיאה אסטרטגית חמורה".

"אם יקוצצו קצבאות - נצביע נגד תקציב המדינה"

"ש"ס תצביע נגד תקציב המדינה לשנת 2007, אם יכלול קיצוץ בקצבאות הילדים", כך הזהיר היום יושב ראש המפלגה, אלי ישי. "דיברתי עם שר האוצר ואמרתי לו שלא יכול להיות שתמיד השכבות החלשות ישלמו את המחיר. גם בתקופת צמיחה וגם בתקופת מלחמה הן בסופו של דבר הקורבן. אם יהיה קיצוץ בקצבאות הילדים, בקצבאות המשפחות החד הוריות או בקצבאות הקשישים - אנחנו נצביע נגד התקציב".