בסוף EADS עוד תרוויח מהסקנדל באיירבוס: תרכוש כ-20% ממניות החברה מ-BAE תמורת 3.63 מיליארד ד' בלבד

ה"אובזרוור" מדווח כי העיסקה תיסגר בהמשך השבוע * על רצונה של BAE למכור את אחזקתה באיירבוס דווח בחודש אפריל - אז קיוותה החברה להוציא מהמכירה מחיר גבוה יותר

כבר בחודש אפריל הודיעה BAE, חברת התעשייה הביטחונית הבריטית, כי היא שוקלת למכור את אחזקותיה באיירבוס, המהוות כ-20% מהון המניות של החברה. אז שקלה זאת BAE בשל ערכה הגבוהה של איירבוס, שאיימה בסוף שנת 2005 להפר את ההגמוניה של בואינג כשהן השתוו במספר המטוסים שהן מוכרות בעולם.

מאז קרו מספר אירועים שדירדרו את מחיר המניה של איירבוס, וגם גרמו למספר שינויים סביב שולחן ההנהלה בחברה. האירוע השלילי המרכזי בתקופה היה דחיית ההשקה של והמסירה של מטוס הנוסעים החדש של החברה, הסופר-ג'מבו, A380.

כעת, טוען ה"אובזרוור" הבריטי, כי BAE קרובה לביצוע העיסקה למכירת המניות לחברה השולטת באיירבוס, EADS, המחזיקה בשאר הון המניות של החברה (80%). העיתון הסתמך על הערכת השווי של בנק Rothschild לפיה שווי העיסקה יסתכם בכ-1.9 מיליארד ליש"ט שהם 3.63 מיליארד דולר.

על פי הערכות, בזמנו נמנע BAE מלמכור את מניותיה באיירבוס במחיר המוצע, כעת טוען ה"אובזרוור" כי בחברה מעריכים כי מחיר איירבוס תמשיך לרדת, ולכן יבצעו כעת את העסקה.

איירבוס מעסיקה כ-13 אלף עובדים בבריטניה, שם מתוכננות ומיוצרות כנפי המטוס וחלק מגופו. ב-BAE מסרו בתגובה לדיווח ב"אובזרוור" כי הידיעות "מקדימות את זמנן".