מדינות אסיה מייצרות כרבע מהתמ"ג הגלובאלי - הצפי כי עליית כוחן תשתקף גם בקרן המטבע הבינלאומית

ארה"ב מובילה, ואוחזת כ-17% מזכויות ההצבעה בקרן, שניה היא יפאן עם כ-6% מהזכויות

כלכלות אסיה צומחות, נוגסות נתח הולך וגדל מכלכלת העולם ולמעשה מייצרות כרבע מהתמ"ג הגלובאלי, ועכשיו הן צפויות להגדיל את השפעתן במועצת קרן המטבע הבינלאומית (IMF), החלטה על כך צפויה להתקבל במהלך כינוס המועצה בסינגפור.

כצפוי, לארה"ב 17% מזכויות ההצבעה ב-IMF, אחריה צועדת יפאן עם כ-6% מהזכויות - לשם השוואה זכויות ההצבעה של מדינות אפריקה (סאב-סהרה) מסתכמות ל-4.6%.

מאז הוקם הארגון, ב-1945, מייד לאחר מלחמת העולם השניה, הוא נוהג לעדכן מדי פעם בפעם את זכויות ההצבעה של המדינות החברות (כיום 184) בהתאם לעוצמתן הכלכלית.

יש לציין כי יחד עם הגדלת זכויות הצבעה מגיעה חובה להגדלת התמיכה של המדינה בארגון, כלומר לשלם יותר כסף.

הקרן ספגה ביקורת נוקבת בדרך טיפולה במשבר הפיננסי באסיה בשנים 1997-1998 - הקרן ייעצה למדינות האיזור להעלות את שיעור הריבית במטרה להגן על המטבע המקומי; התוצאה הייתה התמוטטות מוסדות פיננסיים לאחר שחברות ומשקי-בית התקשו לפרוע חובות לאחר התייקרות מחיר הכסף.

בארה"ב וקנדה תומכים בשינוי זכויות ההצבעה - גורמים אמריקניים מקווים כי אם סין, למשל, תהנה מזכויות נרחבות יותר ב-IMF, יהיו מוכנים במדינה זאת להקשיב לקריאות הקרן לניוד חופשי יותר של המטבע הסיני, דבר שצפוי לסייע לארה"ב להפחית את גרעון בחשבון השוטף שלה הנאמד בכ-805 מיליארד דולר.