עיני: "נשבית את המשק לפני אישור התקציב"; דורש תוספות לשכר

יו"ר ההסתדרות דורש גם לבטל את הכוונה לפטר עובדים במגזר הציבורי

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, מאיים להשבית את כל המשק, עוד לפני אישור הגזירות שמתכוון האוצר להפעיל בתקציב 2007.

עיני אמר היום (ב') ל"גלובס", שהוא מודאג מפיטורים נרחבים במגזר הציבורי. "לא רק שלא נסכים לפיטורים, אלא נדרוש משא-ומתן על תוספת שכר במגזר הציבורי. אם לא יתקיים המו"מ, נשבית את המשק, עוד לפני שיעבור התקציב", אמר עיני.

לדבריו, השכר במגזר הציבורי נשחק מאז 2001. "את המחיר בשל 'עידוד הצמיחה' כבר שילמנו. עכשיו נדרוש את מה שמגיע לעובדים", אמר.

לדברי עיני, הגזירות שפורסמו עד כה הן "עיזים", שנועדו לרצות בסופו של דבר את המפלגות השונות לאחר הוצאתן. "אחרי שהאוצר יבטל את ה'עז' של דחיית העלאת שכר המינימום בשביל עמיר פרץ, ואת ה'עז' של פגיעה בקצבאות הילדים עבור ש"ס, הם יתרצו - ואז האוצר ימשיך בשלו", אמר עיני.

לדברי עיני, דרישת מערכת הביטחון לתוספת תקציב היא תירוץ להטלת הגזירות. "המלחמה הופכת לאמתלה, לקיצוץ שהאוצר רצה בו כל השנים. יש 20 מיליארד שקל בקופת המדינה, ולא צריך שום קיצוץ", אמר.

עיני לא חסך ביקורת מכל סיעות הקואליציה, כולל העבודה. "לפני הבחירות כולם דיברו חברתית, במיוחד העבודה, קדימה והגמלאים. עכשיו כולם מתנהגים הפוך. שהממשלה אינה אותה ממשלה, אבל המדיניות היא אותה מדיניות. אנו מתכוונים לצאת למאבק חריף לסדר יום חברתי, אליו יצטרפו כל התנועות החברתיות", אמר עיני.