אלי ישי ידרוש מהירשזון לאשר להגדיל את תקציב משרד התמ"ת ב-1.34 מיליארד שקל

הנתח העיקרי של תוספת התקציב שדורש ישי, 700 מיליון שקל - מיועד למרכז ההשקעות * דורש את הגדלת תקציב המו"פ ל-1.4 מיליארד שקל

למרות הקיצוצים שמתכנן האוצר, דורש שר התמ"ת, אלי ישי, דווקא להגדיל את תקציב התמ"ת ב-1.34 מיליארד שקל. ישי ייפגש הערב (ב') עם שר האוצר, אברהם הירשזון, ויציג לו את תביעותיו.

מדובר בתקציב במסגרת תוכנית רב-שנתית ל-2007-2010. בפגישה הערב ידונו ישי והירשזון, בינתיים, בבקשה לתוספת תקציב ב-2007.

במסמך שהגיש ישי להירשזון, הוא מגדיר את מטרותיו כ"האצת הצמיחה, כך שישראל תהיה בין המתקדמות בעולם במונחי תוצר לנפש"; צמצום העוני, האבטלה והפערים החברתיים; חיזוק הנגב, הגליל וירושלים.

הנתח העיקרי של תוספת התקציב שדורש ישי, 700 מיליון שקל, מיועד למרכז ההשקעות. 50 מיליון שקל תוספת הוא מייעד למעונות יום. עשרות מיליונים נוספים מיועדים למטרות אחרות.

תקציב מרכז ההשקעות מסתכם השנה ב-250 מיליון שקל, מהם 160 מיליון שקל למענקי השקעות, והשאר לעידוד התעסוקה. לדברי ישי, קיים צבר בקשות השקעה שהוגשו למרכז ההשקעות, העומד על 2.3 מיליארד שקל, בהשקעות הצפויות לייצור 10,500 מקומות עבודה.

כן הוא דורש את הגדלת תקציב המו"פ ל-1.4 מיליארד שקל, לעומת 1.2 השנה. סעיף זה לא יצריך תוספת תקציבית, הואיל ונקבע אשתקד כמתווה רב-שנתי.

כן דורש ישי תקציב סיוע לקידום הייצוא, בתוספת של 30 מיליון שקל, שיממנו פתיחת 5 נספחויות מסחריות נוספות בחו"ל; קרן לביצוע סקרי התכנות להשתתפות במכרזים בינלאומיים; תוכנית לקידום השתתפות ישראלית ברכש ממשלתי; השתתפות בכנסים טכנולוגיים ובהשתלמויות בתעשיית ההיי-טק העולמית; קרן סיוע ל-200 יצואנים קטנים, עם עדיפות לפריפריה.

תוספות נוספות שדורש ישי: הפעלת קרן לעסקים קטנים ב-23 מיליון שקל; הפעלת פיילוט תעסוקה בשדרות בתקציב של 4.6 מיליון שקל; 150 מיליון שקל לתוכנית תלת-שנתית למעונות יום, המיועדת לעודד נשים לצאת לעבודה; 16.5 מיליון שקל ליישום המלצות ועדה לניסוי בתחום זה.

דרישות לתוספות נוספות לתעשייה ולתעסוקה: 20 מיליון שקל להקמת 4 בתי-ספר להכשרה מקצועית לנוער; 65 מיליון שקל תוספת להשלמת תקציב ההוצאות הקשיחות של המשרד; 150 מיליון שקל להשקת מודל משלים להפעלת ההכשרה המקצועית; 5 מיליון שקל לתמיכה בהשכלת חד-הוריות; 69 מיליון שקל למימון תוכנית השתלבות הורים יחידים בעבודה.

ישי גם מבקש עבור הרשות לעסקים קטנים ובינוניים תוספת תקציב של 8.5 מיליון שקל. התוספת מיועדת לפריסה מחודשת של מרכזי טיפוח היזמות, בדגש על הפריפריה, והגדלת המסתייעים ברשות.

לנגב מבקש ישי תוספת של 10 מיליון שקל, 40 מיליון שקל להקמת פארק היי-טק בבאר-שבע ו-50 מיליון שקל למסלולי תעסוקה והכשרה למיעוטים.