מלתא מכרה את אחזקותיה בחברת הנדסת הספק מאור בתמורה ל-3.35 מיליון שקל

הרוכשת, הנדסת הספק, תפרע גם הלוואות בעלים ודמי ניהול על סך 2.16 מיליון שקל

מלתא אינטר תעשיות הודיעה היום (ב') כי חברת הבת שלה (57%), אינטר אלקטריק התקנות, מכרה את אחזקותיה בחברת הנדסת מאור (40%) לחברת הנדסת הספק בתמורה לכ-3.35 מיליון שקל בצירוף חובות והלוואות על סך של כ-2.16 מיליון שקל.

מהחברה נמסר עוד, כי התמורה הכוללת עבור המכירה תתבצע ב-36 תשלומים חודשיים וכן כל נציגי החברה בדירקטוריון של חברת מאור ערים יתפטרו מתפקידם.

מלתא אינטר תעשיות נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי של 81 מיליון שקל. לחברה שני תחומי פעילות מרכזיים: האחד הוא ייצור מעגלים מודפסים, המבוצע באמצעות חברת מלתא, והשני הוא תחום החשמל המרוכז בחברת אינטר אלקטריק.

החברה הוקמה תחת השם אינטר אלקטריק, שעסקה בתכנון והקמה של מערכות חשמל לתעשייה, ייצור לוחות חשמל ומערכות פיקוד ובקרה, ובשלב מאוחר יותר נכנסה גם לתחום ייצור המעגלים המודפסים.

מלתא אינטר הוקמה על ידי קבוצת מייסדים שכללה את אריה קורוטקין, אלי כהן, הטכנולוג הראשי של מלתא ומשפחת הומל - עודד ז"ל ואחיו יוסי, המכהן כיו"ר ומנכ"ל החברה.

החברה משפרת בעקביות את כמות הכנסותיה מהפעיליות השונות. ברבעון השני של השנה החברה הגדילה את המכירות בכ-2% לעומת הרבעון הקודם ובכ-48% בהשוואה לרבעון המקביל והן הסתכמו בכ-40 מיליון שקל.

החברה הצליחה לשפר את שולי הרווח הגולמי ל-25% מ-21% בהשוואה לרבעון המקביל. הרווח הגולמי כמעט והוכפל לעומת הרבעון המקביל והוא הסתכם בכ-10 מיליון שקל. מכאן הדרך להגדלה משמעותית של הרווח הנקי הייתה קצרה והוא הסתכם ברבעון החולף בכ-3 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 474 אלף שקל בלבד ברבעון המקביל.

אחת הסיבות שניתן למנות לגידול ברווח הנקי, מעבר לגידול המרשים בהכנסות, הוא הקיטון המשמעותי בהוצאות המימון ל-574 אלף שקל מ-1.7 מיליון שקל שנרשמו ברבעון המקביל.