אאורה רכשה קרקע בבאר-יעקב: תבנה 367 יחידות דיור והמכירות יסתכמו בכ-250 מיליון שקל

אאורה חתמה על חוזה במשותף עם חברת ס.י אבן יזמות בחלקים שווים לרכישת הקרקע

חברת אאורה חתמה על חוזה לרכישת קרקע בשטח כולל של כ-36 דונם בבאר-יעקב. החברה תבנה 367 יחידות דיור על הקרקע ועל פי הערכותיה, יניבו לה מכירות הנכסים הכנסה של כ-250 מיליון שקל. העסקה נחתמה במשותף ובחלקים שווים עם עם חברת ס.י אבן יזמות.

כמו כן, נמסר כי אאורה הסכימה עם שותפתה לעסקה על מתן הלוואה בסך של 70% מחלקה בעסקה.

במקביל להודעה על רכישת הקרקע בבאר-יעקב, הודיעה אאורה כי התקשרה, באמצעות חברת-הבת נופי בראשית, עם מושב אביעזר בהסכם לבניית 69 יח"ד על מגרשים של חצי דונם.

במסגרת התב"ע, יחולק השטח ל-69 מגרשים בשטח של חצי דונם, המיועדים כל אחד לבניית יחידת דיור אחת. כמו כן, נופי בראשית תבצע את כל פעולות התכנון והניהול, הפיקוח והביצוע במגרשי ההרחבה.

חברת נופי בראשית, שהוקמה בחודש יולי, מוחזקת בחלקים שווים ע"י אאורה ייזום נדל"ן וחברה בשליטתו של אמנון פחימהא, אשר שימש עד לאחרונה כסמנכ"ל הכספים ומזכיר אאורה.

העסקה במושב אביעזר דומה לעסקה שנחתמה במושב לוזית בו נחתם הסכם לבניית 130 יח"ד על מגרשים של 500 מ"ר כל אחד. במסגרת ההסכם שנחתם ביולי עם מושב לוזית נופי בראשית תשווק 100 מגרשים מתוך מגרשי ההרחבה. כמו כן תהיה בידה האופציה לרכוש את 30 המגרשים הנותרים, אם מושב לוזית לא יעשה זאת בתוך 45 יום ממועד אישור ההסכם.

יוסף צליח, יו"ר אאורה אמר היום, כי "מאז נכנסה אאורה לתחום הנדל"ן, היא פועלת במרץ בישראל הן במישור הייזום והן במישור השלמת ההון ופיתוח הרחבות המושבים. במקביל, אנו ממשיכים באיתור קרקעות ברומניה, המתאימות לייזום מרכזים מסחריים על פי האסטרטגיה במדינה זו".

אאורה, ששינתה את תחום פעילותה בשנה שעברה לתחום הנדל"ן, מבצעת את פעילותה הנדל"נית בעיקר ברומניה. בשנת 2005 היא הייתה שותפה להקמתן של 4 מרכזי מסחר ברומניה בערים: בוקרשט, בוזאו, פיאטרה-ניימץ וסוצ'אבה. כמו כן, החברה מסרה היום כי היא נמצאת במשא ומתן לרכישת קרקעות נוספות המיועדות להקמת מרכזים מסחריים עליהן.