בוימלגרין קפיטל השלימה הרכישה של אזורים לפי שווי של 2.2 מיליארד שקל; אי.די.בי תרשום רווח של 415 מיליון שקל

ההערכות הן כי השלמת העסקה פתחה את הדלת לעסקה שניה על פיה דלק נדל"ן תרכוש 20% ממניות אזורים בעסקת מניות

הושלמה עסקת רכישת השליטה בחברת הנדל"ן אזורים על ידי איש העסקים שעיה בוימלגרין.

בוימלגרין קפיטל רכשה 64.8% ממניות אזורים שעד כה הייתה בשליטת אי.די.בי שבבעלות נוחי דנקנר, תמורת 1.4 מיליארד שקל, או 63.35 שקל למניה, המשקף שווי של 2.2 מיליארד שקל לאזורים.

לאחר השלמת העסקה, תרשום אי.די.בי, ברבעון השלישי של השנה, רווח הון בסך של כ- 500 מיליון שקל, ממנו ינוכה סך של 85 מיליון שקל, המהווה ביטול של הטבת מס שנרשמה ברבעון הרביעי של שנת 2005 עקב ניצול הפסדים לצרכי מס.

ביולמגרין מימן את העסקה באמצעות הנפקה שערך (בה גייס 250 מיליון שקל ברוטו) וכן, כמו שהעריכו ב"גלובס" בעזרת מימון בנקאי שהתקבל ממזרחי טפחות על סך 150 מיליון דולר ל-10 שנים.

כזכור, תחילה בוצעה העסקה באמצעות חברת פרטית שבבעלות בוימלגרין, אך בשלב מאוחר יותר הועברה העסקה לחברה הציבורית בוימלגרין קפיטל, והיא אושרה אתמול על ידי האסיפה הכללית של החברה.

כעת גם נפתחה הדלת לעסקת הנדל"ן הגדולה עליה דיווחנו בסוף אוגוסט על פיה אזורים ודלק נדל"ן , השולטת על דנקנר השקעות, דנים, ככל הידוע, על עסקת מניות לפיה תמוזג דנקנר השקעות לתוך אזורים בתמורה למניות אזורים, כך שבסופו של התהליך תחזיק דלק נדל"ן בכ-20% מהון המניות של אזורים. כמו כן, על פי הערכות, מתנהלים מגעים ראשוניים עם חברות נוספות פרט לדלק נדל"ן.

השווי לפיו תועבר דנקנר השקעות לתוך אזורים צפוי לעמוד על 80-100 מיליון דולר, שווי הגבוה בכ-20-40 מיליון דולר מהשווי לפיו נרכשה דנקנר השקעות על ידי דלק נדל"ן - כ-60 מיליון דולר.