חבר הכנסת לשעבר מיכאל גורלובסקי הודה בהצבעות הכפולות

במסגרת כתב האישום המתוקן נקבע שגורלובסקי ביצע עבירת הפרת אמונים

פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה היום (ד') לבית משפט השלום בירושלים שהגיעה להסדר טעון בעניינו של חבר הכנסת לשעבר מיכאל גורלובסקי (ליכוד).

נגד גורלובסקי הוגש במאי 2003 כתב אישום בגין פרשת ההצבעה הכפולה שביצע במליאת הכנסת. מפרקליטות מחוז ירושלים נמסר כי במסגרת הסדר הטיעון הודה גורלובסקי בכתב אישום מתוקן.

כתב האישום המתוקן זהה למקורי, למעט תיקונים קלים. גורלובסקי הודה שהצביע פעמיים בשתי הצבעות שונות, גם בשמו וגם ממקום מושבו של חבר הכנסת גלעד ארדן, בלי ידיעתו של ארדן.

בין היתר הודה גורלובסקי בסעיף: "בהצביעו פעמיים בכל אחת משתי ההצבעות 57 ו-58 גרם הנאשם לכך שלהצבעתו שלו התווסף קול שלא כדין".

במסגרת כתב האישום המתוקן נקבע שגורלובסקי ביצע עבירת הפרת אמונים.

מהפרקליטות נמסר כי מאחר שיש לגזור את העונש מהעונש שהוטל על חבר הכנסת יחיאל חזן (ליכוד) בפרשה דומה (ארבעה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות), היא תבקש מבית המשפט לגזור על גורלובסקי חודשיים מאסר בעבודות שירות ומאסר על תנאי.

על פי ההסדר ב"כ של גורלובסקי יהיה חופשי מטיעוניו לעניין העונש. הפרקליטות ציינה כי בעמדתה היא התחשבה בין היתר בעובדה שגורלובסקי הודה והתחרט על מעשיו עוד באותו ערב בפני יו"ר הכנסת רובי ריבלין, הודה לאחר מכן במשטרה ולבסוף גם הודה בבית המשפט.

כמו כן ועדת האתיקה של הכנסת החליטה ביוני 2003 להרחיק את גורלובסקי מישיבות מליאת הכנסת וועדותיה לתקופה של כארבעה חודשים ו-10 ימים כל זאת בשונה מחבר הכנסת חזן שכפר באשמה וניהל משפט ארוך. הפרקליטות הבהירה שבית המשפט לא הרשיע את גורלובסקי עדיין אלא רק קבע שהוא ביצע את העבירה, עד שיונח בפניו תזכיר של שירות מבחן שהוזמן על פי בקשת גורלובסקי.

באפריל השנה הרשיע בית משפט השלום את חבר הכנסת לשעבר (ליכוד) חזן בזיוף, בכוונה לקבל דבר במירמה בנסיבות מחמירות ומירמה והפרת אמונים בפרשת ההצבעות הכפולות על התוכנית הכלכלית לפני כשלוש שנים. בית המשפט ציין אז כי חבר בית המחוקקים המצביע הצבעה כפולה פוגע באופן חמור בהליך החקיקה ובאמון הציבור ברשות המחוקקת.