יישום שלישי לתרופת ה-CF101: כן-פייט תפתח את התרופה גם לטיפול בחולי פסוריאזיס

שווי השוק של מחלת העור, המופיעה בקרה 2%-3% מהאוכלוסייה, מוערך בכ-3 מיליארד דולר בשנה

חברת הביוטכנולוגיה כן פייט ביופרמה הודיעה היום כי היא נכנסת להתוויה חדשה בתחום המחלות הדלקתיות. החברה תפתח את תרופת ה-CF101 שלה גם לטיפול בחולי מחלת העור פסוריאזיס. זאת, בנוסף להתוויות המיועדות לטיפול בדלקת מפרקים שגרונית ובתופעת העין היבשה, הנמצאות כבר בשלבי ניסוי שונים.

בניסוי מעבדה שערכה החברה בחולי פסוריאזיס, נמצא כי המטרה אותה תוקפת התרופה נמצאת בשכיחות גבוהה בתאים החולים, ולכן צפוי כי החולים יגיבו לטיפול בתרופה.

בכוונת החברה להתחיל בהכנות לביצוע השלב השני של הניסויים בחולי פסוריאזיס מאחר והפרופיל הבטיחותי של התרופה הוכח כבר בעת ביצוע השלב הראשון בנבדקים בריאים בקשר עם מחלת דלקת מפרקים שגרונית, ולכן תוכל החברה לדלג על שלב זה בפיתוח התרופה לפסוריאזיס.

נציין, כי פסוריאזיס הינה מחלת עור המופיעה בקרב 2%-3% מהאוכלוסייה. שווי השוק למחלה זו נאמד בכ-3 מיליארד דולר בשנה. העובדה כי תרופת ה-CF101 של כן פייט, ניתנת דרך הפה, מהווה יתרון משמעותי לחולים הזקוקים לטיפול ממושך.

פרופסור פנינה פישמן, מנכ"ל כן פייט, אמרה היום כי "כן פייט מצאה, לאחר מחקרים מעמיקים, כי תרופת ה-CF101 מתאימה לטיפול גם בחולי פסוריאזיס. אנו מקווים כי התרופה שלנו תוכל לתת פיתרון שיקל על חולים רבים הסובלים ממחלה זו. הניסוי בפסוריאזיס הינו בהתאם להצהרות שלנו בתשקיף, כי נפתח את בתרופה לטיפול במחלות דלקתיות נוספות. בנוסף, החברה ממשיכה כמתוכנן בניסויים המתקדמים בתרופות המיועדות לדלקת מפרקים ולסינדרום העין היבשה".

נזכיר, כי בשבוע שעבר הודיעה החברה כי קיבלה את אישור משרד הבריאות בישראל לביצוע השלב השני של הניסויים הקליניים בתרופת ה-CF101 לסובלים מסינדרום העין היבשה. במקביל, החלה החברה שלב שני מתקדם בניסוי בתרופה לטיפול בחולים בדלקת מפרקים שגרונית באוכלוסייה של 250 נבדקים בארה"ב, אירופה וישראל.