איל התקשורת קונרד בלק כופר באשמת זיוף בקשות להחזרי מס

בלק, המואשם בגזל אימפריית ההוצאה לאור שהקים, כפר באשמה כי גרם להולינג'ר אינטרנשיונל להנפיק תביעות החזרי מס מזויפות

קונרד בלק, המואשם בגזל אימפריית ההוצאה לאור העיתונאית שהקים, כפר ביום ה' שעבר באשמה כי גרם להולינג'ר אינטרנשיונל להנפיק תביעות החזרי מס מזויפות. הולינג'ר היתה עד לפני כשנה הבעלים של "ג'רוזלם פוסט" הישראלי.

כשבלק לצידו, הכריז פרקליטו, אדוארד ג'נסון, בפני השופט המחוזי אמי סנט איב כי לקוחו כופר באשמה. בחודש שעבר הועברו לחבר מושבעים גדול האישומים האחרונים בתיק הפלילי שהחל להתגלגל בשנה שעברה. בלק ושלושה בכירים לשעבר בהולינג'ר כפרו בדצמבר בשורה של האשמות, ביניהן סחיטה, הלבנת כספים והונאה.

"חיל הנחתים לא היה מצליח לעצור אותי", אמר בלק לסוללה של כתבים וצלמים שהמתינו לו בעת שיצא מבית המשפט. בלק, ברון המדיה המחזיק בין היתר בתואר לורד, הגיע לבית המשפט כדי לאשרר מחדש כתב ויתור ובו הוא מוותר על הזכות לערער על אפשרות הסגרתו מקנדה לארה"ב.

בלק עמד בראש הולינג'ר אינטרנשיונל, המוכרת היום בשם סאן-טיימס גרופ, ושימש בתפקידי יו"ר ומנכ"ל במשך שמונה שנים לפני שהודח מתפקידיו ב-2005 על רקע האשמות שחיתות שנקשרו בשמו. בשנה שעברה הוא פרש מתפקידי המנכ"ל והיו"ר בהולינג'ר, חברת האחזקות הקנדית שהחזיקה בשליטה בהולינג'ר אינטרנשיונל.

בלק ושאר הנאשמים מואשמים כי גזלו מהולינג'ר אינטרנשיונל כמה מהעיתונים הקטנים יותר בקבוצה, באמצעות מכירתם לחברות בשליטתם תמורת סכומים הנמוכים משווי השוק שלהם, כשבנוסף, ארגנו לעצמם הסכמי בלעדיות רווחיים.

דיוויד ראדלר, המו"ל לשעבר של שיקאגו סאן טיימס, הואשם בשנה שעברה באישום הונאה אחד. הוא הודה באשמה ומאז הוא משתף פעולה עם התביעה.