הסכם משמעותי עבור אופיר: קיבלה הזמנת המשך מלקוח אמריקני על סך 21 מיליון שקל

ההזמנה היא לציוד עבור הצבא האמריקני; החברה מסרה כי היא צפויה להשלים את ההזמנה עד אפריל 2007

אופיר אופטרוניקה הודיעה היום (שני) כי החברה הבת בארה"ב קיבלה הזמנת המשך מלקוח אמריקני בסך של כ-21 מיליון שקל. החברה מסרה כי היא צפויה להשלים את ההזמנה האמורה עד אפריל 2007.

החברה מסרה עוד, כי במסגרת ההזמנה היא תייצר מכלולי עדשות אופטיות אשר ישולבו במערכות ראיית לילה תרמיות ליצרן אמריקני המספק את תוצרתו לצבא האמריקני.

הזמנה זו באה בהמשך לשתי הזמנות קודמות מאותו לקוח: הזמנה בהיקף של כ-6.2 מיליון שקל שסופקה במלואה והזמנה בסך של כ-11.9 מיליון שקל האמורה להסתיים עד סוף השנה.

אופיר אופטרוניקה עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרים לשוק המערכות האלקטרו- אופטיות והיא מתמקדת בשלושה פעיליות עיקריות. האחת, מערכות לראיית לילה לתחום הצבאי, פעילות נוספת מיועדת לשוק הפרה צבאי והאחרונה עוסקת במערכות לייזר באינפרא אדום.

מנכ"ל אופיר, ד"ר יעקב זרם, אמר היום, כי "לאור מגבלות הממשל האמריקאי, ישנו קושי לחברות שמייצרות מחוץ לארה"ב לחדור לשוק הביטחוני האמריקאי. לכן בשנת 2003 קיבלנו החלטה אסטרטגית להקים את החברה הבת בתחומי ארה"ב. "להערכתנו", הוסיף המנכ"ל, "השוק הביטחוני ימשיך להניב הזמנות נוספות גם ברבעונים הבאים".

מדוחות החברה לרבעון השני עולה, כי נכון לתחילת אוגוסט צבר ההזמנות שלה הסתכם בכ-22.4 מיליון דולר, גידול של כ-37% ביחס לצבר ההזמנות של החברה בסוף שנה שעברה. החברה דיווחה על גידול של 48% בהכנסות שהסתכמו בכ-66 מיליון שקל. הרווח הנקי של החברה גדל בכ-32% והסתכם בכ-7.4 מיליון שקל.

הצד הפחות חיובי של אופיר בדוחות הוא שיעור הרווח הגולמי שירד ל-42.7% ברבעון השני מ-44.5% ברבעון המקביל. לאחר הדיווח על העסקה המניה של החברה עולה כ-6% במסחר בבורסה בתל-אביב.