חשש לניגוד עניינים: מזוז אישר למנכ"ל משרד התשתיות לשעבר לכהן כמנכ"ל מקורות, ללא תקופת צינון

עמותת אומ"ץ: אם יאושר המינוי - נפנה לבג"ץ * אלי כהן: אכבד את החלטות ועדת ההיתרים ואפעל על-פיהן

היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד מני מזוז, ונציבות המדינה תומכים במינוי של אלי רונן, לשעבר מנכ"ל משרד התשתיות, לתפקיד יו"ר מקורות ללא תקופת צינון, חרף החשש לניגוד עניינים.

רונן שכיהן כמנכ"ל משרד התשתיות בשלוש וחצי השנים האחרונות מונה על-ידי שר התשתיות, בנימין בן-אליעזר, ליו"ר מקורות. המינוי טרם אושר ונחתם על-ידי שר האוצר, אברהם הירשזון.

בימים האחרונים נשמעה ביקורת נגד המינוי. עמותת אומ"ץ פנתה באחרונה להירשזון בדרישה לא לאשר את המינוי. יו"ר עמותת אומ"ץ, אריה אבנרי, הודיע כי אם ומינויו של רונן יאושר תפנה העמותה לבג"ץ.

לטענת אומ"ץ, מינוי של מנכ"ל משרד ממשלתי לתפקיד יו"ר חברה ממשלתית שהיתה כפופה לו ובענייניה הוא הכריע, הוא מהלך חמור המהווה תקדים מסוכן.

לדעת אומ"ץ, כל פקיד בשירות הציבורי יושפע בהחלטותיו מטובות ההנאה שהוא יוכל לקבל עם פרישתו. אישור המינוי וביטול תקופת הצינון, כפי שאישר היועץ המשפטי לממשלה, הוא מהלך מנוגד לחוק הצינון ולתכליתו, טענה.

לדברי אומ"ץ, נטען שרונן לא קיבל החלטות ולא היה מעורב בענייני חברת מקורות בשנה האחרונה.

אלי רונן אמר בתגובה, כי "אישור המינוי נדון בבית המשפט בוועדת ההיתרים ולכן אין מקום להתייחס בשלב זה. אני אכבד את החלטות הוועדה ואפעל על פיהן".

מנציבות שירות המדינה נמסר בתגובה, כי "הנציבות קיבלה את עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה לפיה ניתן לאשר את המינוי ללא תקופת צינון. חוק הצינון קובע כאמור כי כל עובד מדינה לאחר פרישה חייב בצינון של שנה לפחות לפני שהוא עובר לעבוד בחברה שהיתה כפופה לו".

האוצר מסר בתגובה, כי הליך בחירתו של רונן ייעשה על-פי הכללים המקובלים. תגובת משרד המשפטים לא הגיעה עד סגירת הגיליון.