הוצא צו כינוס נכסים נגד היהלומן ישראל משולם

ביהמ"ש נענה לבקשת בנק איגוד והוציא צו לכינוס נכסיו של משולם. זאת, בגין חוב בסך 3.6 מיליון דולר לבנק

בית המשפט המחוזי בת"א נענה לבקשת בנק איגוד והוציא צו לכינוס נכסיו של היהלומן וחבר בדירקטוריון הבורסה ליהלומים, ישראל משולם. זאת, בגין חוב בסך 3.6 מיליון דולר של משולם לבנק.

השופטת ורדה אלשיך מינתה את כונס הנכסים הרשמי (הכנ"ר) לתפקיד כונס נכסיו של משולם, והוציאה נגדו צו עיכוב יציאה מן הארץ. אלשיך קבעה כי כל ההליכים המשפטיים כנגד משולם יעוכבו, וכי עליו להגיש לכנ"ר תוך שבוע דו"ח על נכסיו והכנסותיו ולהתייצב במשרדי הכנ"ר, בכל עת שיידרש לכך, לצורך חקירה.

בפברואר 2005 ניתן פסק דין המחייב את משולם לשלם לבנק 3.6 מיליון דולר. במאי 2005 הורה בית המשפט העליון על עיכוב שליש מהחוב עד להכרעה בערעורו של משולם על פסק הדין. העליון קבע כי תינתן למשולם רשות להתגונן על סכום של 400 אלף דולר בלבד מסכום החוב הפסוק.

בהתנגדותו להליכי הפש"ר נגדו, טען משולם כי ההליכים יגרמו נזק בלתי הפיך למשלח ידו ואף תישלל חברותו בבורסת היהלומים. לדבריו, הוא נמנה על נכבדי ענף היהלומים בארץ ועתידו הכלכלי נתון בסכנת חורבן והרס. ואולם, השופטת אלשיך ציינה כי משולם לא כפר בעצם על קיומו של החוב לבנק וניסה לנקוט בכל דרך כדי לדחות את תשלום החוב. (פש"ר 2070/05).