אלקטרה נדל"ן רוכשת נכס בגרמניה המושכר ללוסנט תמורת 530.4 מיליון שקל

כ-470 מיליון שקל מסכום הרכישה ממנופף על ידי שתי הלוואות מבתי השקעות שונים * דמי השכירות:42.6 מיליון שקל בשנה - תשואה של כ-8.1%

אלקטרה נדל"ן הודיעה הבוקר כי חברת בת בבעלות מלאה של החברה רכשה את הזכויות בנכס מניב בנירנברג שבמערב גרמניה. התמורה בעיסקה מסתכמת בכ-540.6 מיליון שקל, כאשר 530.4 מיליון שקל מחיר רכישת הנכס ויתרת 10.2 מיליון השקלים הם הוצאות נילוות לרכישה.

הנכס שנרכש הנו קמפוס של בנייני משרדים סמוכים ששטחם הכולל הוא כ-47.2 אלף מ"ר, ובנוסף כולל המבנה כ-1,400 חניות מקורות.

הבניין מושכר במלואו לחברת Lucent (סימול:LU), בחוזה שמסתיים בדצמבר 2014, עם שתי אופציות להארכת החוזה ב-5 שנים כל אחת.

דמי השכירות השנתיים נטו, הינם בסך של כ-42.6 מיליון שקל המשקפים תשואה של כ-8.1% על מחיר הרכישה. דמי השכירות צמודים במלואם למדד המחירים לצרכן הגרמני ומתעדכנים מידי 3 שנים. בנוסף, כל הוצאות הניהול והתחזוקה השוטפות בגין הנכס משולמות ע"י השוכר.

מימון הרכישה בוצע על ידי שני מוסדות פיננסים שהעמידו הלוואות, Non Recourse, לתקופה של כ-6.5 שנים למימון העסקה בסך של כ-395.5 מיליון שקל, בריבית קבועה בשיעור של 4.45%. בנוסף, מוסד פיננסי אחר בחו"ל העמיד הלוואה בסך של כ- 72.9 מיליון שקל בריבית משתנה ששיעורה כיום כ-5.20% לתקופה של כ-6.5 שנים עם עמלת יציאה שתסתכם בכ-24% מהרווח שייווצר בפרויקט עם מכירתו בעתיד.

העסקה הנוכחית מצטרפת ל-6 נכסים נוספים שרכשה אלקטרה בגרמניה בחודש אוגוסט תמורת כ-320 מיליון שקל. בסך הכל רכשה אלקטרה נדל"ן במהלך הרבעון השלישי של 2006 נכסים בהיקף של למעלה מ-1.5 מיליארד שקל. במקביל, בחודש יולי מכרו אלקטרה נדל"ן ושותפותיה את אחזקותיהן ב-7 בנייני דויטשה טלקום בגרמניה בעסקת ענק בהיקף 1.87 מיליארד שקל. המכירה הניבה לאלקטרה נדל"ן עודף תזרימי של 101 מיליון שקל.

שלמה שרף, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן אמר היום: "עיסקת לוסנט הינה עיסקה יוצאת דופן בזכות העובדה, כי מדובר ברכישת הבעלות המלאה מצידנו בנכס, המושכר במלואו לחברת ענק עם איתנות פיננסית גבוהה, כשבמקביל, איפשרו לנו הנסיבות לנצל הזדמנות עסקית לרכישת הנכס בתנאים נוחים, הבאים לידי ביטוי במרווח פיננסי גבוה משמעותית מהמקובל. כמו כן, העובדה שהנכס מושכר לתקופה שיכולה להגיע לכ-18 שנה, יחד עם השיפור הצפוי באיכות השוכר כתוצאה מהמיזוג בין אלקטל ללוסנט, הופכים את הנכס לאחד מהאטרקטיביים ביותר בפורטפוליו של אלקטרה נדל"ן".