איתוראן רכשה את השליטה ב-ERM ב-2.8 מיליון דולר

בפוינטר, המתחרה, חוששים כי ייגרם להם נזק בעקבות רכישת הספקית המשותפת לשתי החברות

חברת איתוראן (סימול ITRN, נסחרת גם בתל-אביב) רכשה 51% ממניות חברת ERM בתמורה ל-2.8 מיליון דולר. ל"גלובס" נודע, כי הידיעה על הרכישה עוררה חששות בחברת פוינטר (סימול PNTR) מכיוון ש-ERM היא ספקית של שתי החברות המתחרות, ובפוינטר מודאגים כי בעקבות המהלך יורע מצבה.

עיקר חששה של פוינטר הוא מכך שחלק מהפיתוחים והייצור של מערכותיה עובר דרך ERM, ומכאן שפוינטר חשופה טכנית בפני החברה, וכעת משנרכשה על-ידי מתחרתה איתוראן, חוששים בפוינטר מדליפת מידע. בפוינטר סירבו להגיב לידיעה.

באיתוראן מבהירים כי אין להם כל כוונה לפגוע בפוינטר, והחברה מסרה במפורש כי אחד מתנאי העסקה עם ERM הוא שהחברה תמשיך לעבוד עם לקוחותיה הקיימים, וכי לא ייעשה שום שינוי בקשר לשיתוף הפעולה שבין ERM לבין פוינטר.

נזכיר, כי בעלי השליטה בחברת פוינטר הם יוסי בן שלום ובועז דותן. בן שלום היה בעבר אחד מאנשי המפתח של איתוראן בגילגולה הקודם תחת שליטתה של תדיראן. החברה נמכרה לאיזי שרצקי, בעל השליטה הנוכחי, שהפך אותה למובילה עולמית בתחום חיפושי הרכב. בן שלום ודותן הקימו את פוינטר שמתחרה באיתוראן, ומתקשה לשחזר את הצלחתה.

כבר מספר חודשים שבאיתוראן מעוניינים לרכוש חברה העוסקת בפיתוח מערכות אבטחה המושתתות על פתרונות תקשורת מבוססי GSM, על-מנת להתרחב בדרום אמריקה. בין החברות קיימת היכרות רבת שנים, ומכאן שאיתוראן בחרה להשקיע בחברה זו למרות שבתחום פועלות חברות גדולות ממנה. איתוראן רכשה את ERM מתוך כוונה להרחיב את פעילותה במדינות דרום אמריקה.

"רכישת השליטה ב-ERM הינה צעד חשוב באסטרטגיה שלנו, להפוך לחברה המובילה בתחום איתור ואבטחת הרכבים בשוק הבינלאומי", אמר המנכ"ל המשותף באיתוראן, אייל שרצקי, "ERM מוסיפה לפורטפוליו המוצרים שלנו מספר פתרונות איתור ואבטחה מתקדמים". מאיר היימן, מנכ"ל ERM, שהכנסותיה ב-2005 הסתכמו ב-22.5 מיליון שקל והרווח עמד על 2.6 מיליון שקל, אמר כי: "אנו רואים סינרגיה חזקה בין העסק שלנו לאיתוראן. אנו מאמינים כי באפשרותנו לחזק את בסיס הלקוחות הצומח של איתוראן תוך מכירת הפתרונות שלנו".