שניים מילדי הקבלן אברהם רובינשטיין: אימנו העבירה את הירושה בחשאי לאח רמי

לטענתם, אמם שינתה את הצוואה כך שהם נושלו מהירושה, המוערכת בכ-100 מיליון דולר

אחרי הסכסוך הפנימי בחברת הבנייה המשפחתית האחים רובינשטיין, שעד אמצע שנות ה-80 נחשבה לאחת המפוארות בארץ, רבים כעת ילדיו ואלמנתו של אברהם רובינשטיין עצמו על ירושת המיליונים שהותיר, שלפי הערכות עשויה להגיע לכדי 100 מיליון דולר.

החברה הוקמה ע"י האחים אהרון ואברהם, כאשר עם הזמן נכנסו חלק מבני הדור השני למשפחה. בשלב מסוים, עשה מוטי רובינשטיין, בנו של אהרון (ואחיו של פרופ' אמנון רובינשטיין) יד אחת עם הדוד אברהם נגד אביו. בעקבות הסכסוך, שנגרר לבתי המשפטי, בוצע ב-1990 רה-ארגון בחלוקת התפקידים והנכסים במשפחה.

המהלך הביא להפרדה עסקית בין בניו של אברהם: רמי רובינשטיין, המנהל את החברה עד היום, וממול איש העסקים יואב רובינשטיין ואחותו נורית פרח. על-רקע זה, וכדי למנוע מריבות, הכין האב אברהם יחד עם רעייתו, אירמה, צוואה שבה נקבע כי רכושו הולך כולו לרעייתו, אך אם היא תמות לפניו, הוא יחולק שווה בשווה בין ילדיו.

לשם כך, נקבעו בצוואה מנגנון איזון מיוחד והסדרי חלוקה ספציפיים של הרכוש. ככלל, הסיכום שהיה שרמי יקבל מניות וזכויות בחברה, ואילו יואב ונורית יתחלקו בשאר הרכוש. במקביל, חתמה גם האם על צוואתה שלה, שתוכנה תאם את צוואתו של בעלה.

ואולם, הילדים יואב ונורית טוענים כעת, באמצעות עוה"ד ד"ר רלי לשם, רון פלג ויוסי מנדלסון, כי הם נדהמו לגלות שאימם שינתה את הצוואה ההדדית והעבירה את חלקם בירושה לאח רמי. לטענתם, חודשיים אחרי פטירתו של האב, ערכה האם צוואה חדשה, שבה ביטלה לחלוטין את אופן חלוקת הרכוש שנקבע בצוואת האב. "חלקם של יואב ונורית בצוואה החדשה למעשה מצטמק ללא כלום ומנגנון האיזון הוסר".

עוד נטען, כי "אירמה ורמי ביצעו בהסתר העברה של (כמעט) כל רכושה של אירמה לבעלות רמי. ברשותה של אירמה נותר חלק קטן מאוד מכל הרכוש המשפחתי", שאמור היה להתחלק שווה בשווה בין יואב ונורית.

לדבריהם, מי שעומד מאחורי המהלך הוא רמי, שהדיח את האם לעשות כן. רמי, הם אומרים, הוא "המוציא והמביא, מבחינה כספית, של אירמה", שהיא "עקרת בית שגילתה חוסר עניין בטיפול בעניינים פיננסיים, לא רק של חברת רובינשטיין אלא גם של משק הבית".

הם מציינים, שהאם מתגוררת באחרונה ב"אחוזת ראשונים", בית דיור מוגן בראשל"צ שבבעלות החברה, ובניהולו של רמי. "ביד ימין", טוענים האחים, "הגישה אירמה את צוואתו ההדדית של אברהם לאישור בית המשפט, על-מנת שתוכל ליהנות ממנה (שהרי אברהם הוריש לה את כל רכושו - נ.ש.), וביד שמאל חתמה בסמיכות זמנים על צוואה חדשה, המבטלת את כל ההסדרים שנקבעו בצוואה הישנה".

האם אירמה, נטען בבקשה, "זרקה במו ידיה את ילדיה למערבולת של סכסוך אחים חריף ומאבק ירושה קשה. בטרם יבשה הדיו על תעודת הפטירה של אבא, השמידה אירמה את כל פועלו של אברהם ורצונו, והפרה ברגל גסה את עיקרון השוויון שהדריך וליווה אותו".

האחים יואב ונורית מבקשים מבית המשפט להאריך להם את המועד לבקש את תיקון צוואת האב, עד שיסתיים הליך מקביל בבית המשפט לענייני משפחה. (בש"א 312/06).