קבוצת פרומדיקו תובעת 48 מיליון שקל מחברת התרופות השוויצרית נוברטיס

טוענת כי במחצית 2005 הודיעה לה נוברטיס על סיום ההתקשרות עימה, וכי לאור הנסיבות - על נוברטיס לשלם לה עבור המוניטין שנרכש על-ידה

קבוצת פרומדיקו הגישה לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה בסך 48 מיליון שקל נגד החברה השוויצרית נוברטיס פארמה, אחת מחברות התרופות הגדולות בעולם והנמנית על קבוצת נוברטיס העולמית.

פרומדיקו טוענת, באמצעות עוה"ד אהוד סול וחנן זלינגר, כי בינואר 1996 רכשה מחברת מ. יעקובסון תמורת 10 מיליון דולר את זכויות ההפצה, השיווק והמוניטין של מוצרי נוברטיס בישראל באישורה של נוברטיס. במסגרת ההסכמים שכרתה נוברטיס עם מפיציה ומשווקיה, וביניהם פרומדיקו, נקבע כי לנוברטיס זכות לסיים את ההתקשרות באופן חד-צדדי, מבלי שיהיה למפיץ זכות לתבוע פיצוי.

פרומדיקו טוענת בכתב התביעה, כי בשל אופי ההסכם, היה ברור לכל הצדדים כי זכויות ההפצה והשיווק נעדרות ערך כלכלי של ממש, ועל כן התמורה ששולמה על-ידי פרומדיקו למ.יעקובסון - היתה בעיקרה עבור רכישת זכויות המוניטין שהיו למ.יעקובסון במוצרי נוברטיס.

לדברי פרומדיקו, לאחר שנוברטיס שאבה ממנה משך שנים ידע ומשאבים רבים, היא הודיעה לה במחצית שנת 2005, כי היא מפעילה את זכותה על-פי הסכם ההפצה ומסיימת את ההתקשרות עימה. בנסיבות אלה, טוענת פרומדיקו, על נוברטיס לשלם לה עבור המוניטין שנרכש על-ידה. (ת.א. 2200/06).