השופט דוד גלדשטיין נחקר במשטרה בחשד לשימוש לרעה בכוח המשרה

חשוד שהוציא לכאורה תסקיר שירות מבחן מתיק פלילי שהתנהל בבימ"ש השלום בת"א, ומסר אותו למאמנת הכושר שלו, רעות חן, המתלוננת בתיק

שופט בית המשפט המחוזי בת"א, דוד גלדשטיין, נחקר אמש (ד') במשך כמה שעות ביאח"ה בבת-ים, בחשד לשימוש לרעה בכוח המשרה. זאת, לאחר שהוציא לכאורה תסקיר שירות מבחן מתיק פלילי שהתנהל בבימ"ש השלום בת"א, ומסר אותו למאמנת הכושר שלו, רעות חן, המתלוננת בתיק.

גלדשטיין השיב לשאלות החוקרים, ולפי שעה הוא אינו חשוד בשיבוש הליכי אותו משפט. החוקרים מתמקדים בנושא התסקיר, שהוא מסמך חסוי שאסור להעבירו לאיש.

כזכור, מדובר במשפט שבו בן-זוגה לשעבר של מאמנת הכושר הצעירה הואשם בתקיפתה. במסגרת הסדר טיעון, הוא הודה אך ביקש שלא להרשיעו. סניגורו, עו"ד יהודה וינשטיין, טען כי התביעה המשטרתית נקטה בגישה חמורה בתיק באורח תמוה. גם כשהתקבל תסקיר שירות המבחן, שהמליץ להימנע מהרשעתו של א', התביעה המשטרתית התעקשה להרשיעו. לבסוף א' לא הורשע ונגזרו עליו עבודות לתועלת הציבור.

כתחליף לתסקיר קורבן עבירה, הגישה המתלוננת מכתב לשופטת דניאלה שריזלי, אך סוכם שהמכתב יצונזר ויוגש לה שוב. למרות זאת, באותו יום מצאה שריזלי על השולחן בלשכתה את נוסחו המלא של המכתב.

על-פי החשד, גלדשטיין הוא שהכניסו ללשכתה, אולם ככל הידוע החוקרים אינם מייחסים לכך חשיבות רבה, ומתמקדים בעניין התסקיר. לפי שעה, גם אין כל ראיות שגלדשטיין הפעיל לחצים על התביעה לנקוט בגישה מחמירה כלפי א'.

גלדשטיין הודיע השבוע, כי הוא יוצא לחופשה עד לסיום החקירה. המקרה שלו הפך לשיחת היום בקרב עמיתיו השופטים, שאומרים כולם כי "הוא שופט טוב ואדם טוב. זו הבעיה שלו, שהוא יותר מדי טוב ועוזר לאנשים. כנראה שזה מעשה שנעשה בקלות דעת".