החברה לישראל עוזבת את המשא ומתן לשותפות עם בינו בבז"ן אשדוד

צפוייה כעת להתרכז בהכנה למכרז על בז"ן חיפה * בינו צפוי להעביר השבוע את הצ'ק למדינה בסך 3.5 מיליארד שקל בניכוי הפרשי מט"ח ומלאים במתקן

החברה לישראל הודיעה היום לבורסה כי חדלה, בשלב זה, מלבחון אפשרות השקעה בפז חברת נפט. החברה לישראל תוסיף לבחון אפשרויות השקעה בתחום האנרגיה, בישראל ובחו"ל. החברה לישראל צפוייה להטיל כעת את מלוא כובד משקלה לרכישת השליטה בבז"ן חיפה

המשא ומתן בין החברה לישראל לצדיק בינו החל לאחר שבינו זכה במכרז על בז"ן אשדוד לאחר שבמכרז על הנכס הוא גבר על קבוצת דלק בראשות יצחק תשובה כשהסכים לשלם כ-3.5 מיליארד שקל. רובו של הסכום שצפוי לעבור השבוע לידי האוצר יהיה במימון הבנקאי בהובלת בנק הפועלים. עם זאת פז צפויה לשלם למדינה כ-60 מיליון דולר פחות מהתמורה שנקבעה במכרז בשל ירידה במחירי הנפט וירידה במרווחי הזיקוק, בהתאם לנוסחת הצמדה למרווחי הזיקוק וירידת ערך מלאי הנפט באשדוד.

בינו אמר בשבוע שעבר בהקשר זה: "אנחנו נסגור, נתחיל לעבוד על המיזוג, ואחר כך שיתחילו לרדוף אחרי". המשא ומתן מול החברה לישראל, שנמשך מאז המכרז על מכירת בית-הזיקוק, נמצא כבר מזה זמן בשלבי גסיסה.

במקביל ממשיך בינו בהליכי אישור התשקיף ברשות ניירות ערך להנפקת פז. כאשר הוא מאמין כי בהנפקה יינתן לתשלובת האנרגיה תג מחיר הגבוה מכל הצעה שהיא מקבלת היום. רווחי פז במחצית השנייה עמדו על 84 מיליון שקל. ב-2005 הרוויחה חברת הדלק 167 מיליון שקל וב-2004 162 מיליון שקל.