עו"ד מיכל כהן מונתה כסגן פלילי בפועל במח' המשפטית ברשות ההגבלים

כהן היא פרקליטה במחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ותובעת בתיק זאבי-בזק * תרכז הטיפול באכיפה הפלילית של חוק ההגבלים העסקיים

עו"ד מיכל כהן, פרקליטה במחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ותובעת בתיק זאבי-בזק, מונתה כסגן פלילי בפועל במחלקה המשפטית ברשות ההגבלים העסקיים. כהן תרכז את הטיפול באכיפה הפלילית של חוק ההגבלים העסקיים, לרבות תיקי קרטל. בין היתר תלווה באופן ספציפי את תיק קרטל הגז, התיק הפלילי הגדול ביותר שניהלה הרשות.

כהן שימשה מאז מאז 1999 ועד לאחרונה, כפרקליטה במחלקה הכלכלית של פרקליטות המדינה, וטיפלה בתיקי עבירות כלכליות רבי היקף. בין היתר, נמנתה כהן על צוות התביעה בתיק קרטל חברות הביטוח, בו הורשעו החברות הפניקס ואיילון, ונושאי המשרה בהן, בעשיית הסדרים כובלים בענפי הביטוח הכללי. היא טיפלה גם בפרשת שמאי הביטוח הלאומי, במסגרתה הורשעו ארבעה שמאים ממשלתיים בכירים, ובהן סגן השמאי הממשלתי הראשי לשעבר, בקבלה במרמה של עשרות מיליוני שקלים מהביטוח הלאומי, במרמה והפרת אמונים ובהלבנת הון.

באחרונה שימשה כתובעת בפרשת בזק, במסגרתה מואשמים אנשי העסקים גד זאבי ומיכאל צ'רנוי, בקבלה במרמה של היתר משרד התקשורת להחזיק במניות בזק ושל אשראי בגבוה 643 מיליון דולר, מקונסורציום של בנקים.

כהן מחליפה את עו"ד שרון קיסר, שמילאה תפקיד זה במשך ארבע שנים, ופרשה בעקבות פרישתה של היועצת המשפטית הקודמת, עו"ד מיכל הלפרין. היועץ המשפטי הנוכחי של רשות ההגבלים העסקיים, הוא עו"ד בועז גולן.