חיפה: הופקדה התוכנית להקמת קרית ספורט ואצטדיון כדורגל

חלק מהמימון יתקבל ממכירת דירות שייבנו בשטח אצטדיון קרית אליעזר

התוכנית להקמת קרית ספורט ואצטדיון כדורגל חדש לחיפה הופקדה בשבוע שעבר בוועדה המחוזית חיפה. קרית הספורט עתידה לקום במבואות הדרומיים של חיפה, ובשלב א' יושקעו בה 75 מיליון דולר. על-פי התוכנית, יכלול הפרויקט גם מרכז ספורט, תרבות ומסחר.

על-פי הסיכום עם מינהל מקרקעי ישראל, חלק מהמימון לפרויקט יתקבל ממכירת דירות בבנייני מגורים שיוקמו בשטחו של אצטדיון הכדורגל העירוני בקרית אליעזר. האצטדיון ייהרס רק לאחר הקמת האצטדיון החדש.

קרית הספורט תוקם על שטח של 145 דונם, ותכלול פיתוח סביבתי נרחב ומגרשי חניה עליונים ותת-קרקעיים. עיריית חיפה והחברה הכלכלית מנהלים מו"מ עם המועצה להסדר ההימורים בספורט לצורך תמיכתה בפרויקט.

האצטדיון עצמו יוקם לפי תקנים בינלאומיים המקובלים באיגודים UEFA ו-FIFA, ויאפשר כניסת קהל של 32 אלף צופים. אולם הספורט הרב תכליתי שיוקם בצמוד אליו ישמש בדומה לו את מערכת החינוך העירונית, ויאפשר קיומן של תחרויות בינלאומיות בהתעמלות מכשירים, כדורעף ואתלטיקה קלה.

הפרויקט ממוקם לצד כביש חיפה-תל-אביב הישן (מס' 4), ומול פארק מת"ם ובניין המשרדים הראשי של חברת החשמל. תכנון הפרויקט כולל הקמת שטחי מסחר בהיקף של 25 אלף מ"ר, באזורים שמתחת ליציעים. ביוזמת ראש עיריית חיפה יונה יהב, נבדקת האפשרות כי בשטחי המסחר תוקם "עיר המכוניות" של חיפה, בה ירוכזו המשרדים של סוכנויות הרכב בעיר, באופן שיקל על המעוניינים ברכישת מכונית. נשיא קבוצת הכדורגל מכבי חיפה, יעקב שחר, שהינו בעליה של חברת מאיר לייבוא מכוניות וולבו והונדה, כבר הביע את הסכמתו העקרונית לכך.