חברת השיווק ITM תובעת את סטייג'וואן על אי עמידה בהסכמים

זאת במסגרת תביעה שהוגשה כנגד שתי חברות שנמצאות בפורטפוליו של הקרן - אימפרטיב ואוברסי * היקף הפיצוי שדורשת ITM: ט80 אלף דולר

קרן ההון סיכון סטייג'וואן (StageOne) ושתי חברות סטארט-אפ בפורטפוליו שלה נדרשות לשלם לחברת השיווק הטכנולוגי ITM פיצוי בגובה 80 אלף דולר וכן אחוזים באחת החברות. החברות, שלטענת חברת ITM לא עמדו בהסכמים איתה, הן אימפרטיב נטוורקס ואוברסי.

ITM מספקת שירותי שיווק עבור חברות היי-טק בשווקים בארה"ב ובמדינות אמריקה הלטינית. לטענת החברה, במשך השנתיים וחצי האחרונות היא הייתה במערכת עסקית עם החברות אימפרטיב ואוברסי, בהן מושקעת סטייג'וואן כבעלת המניות הראשית. על פי מכתב התרעה לפני תביעה ששלח עו"ד עמי צייגר ממשרד רן-צייגר-בלדב, מטעם ITM לקרן, אימפרטיב יצרה קשר עם ITM במרץ 2004 בכדי שתסייע לה לשווק את מוצריה. לטענת ITM, אימפרטיב ניתקה את הקשר עימה באוקטובר 2004 ולא עמדה בהסכם להעביר לה כ-30 אלף דולר בונוס בנוסף לתשלום חודשי של כ-3,000 דולר וכן לא כיבדה את האופציה לרכישת 3% מהחברה.

במקרה השני, עם אוברסי, טוענת ITM כי נוצר קשר עם החברה בתחילת 2006 בכדי לשווק את מוצריה בדרום אמריקה. לאחר תקופה קצרה, נטען במכתב ההתרעה, ניתקה אוברסי את הקשר ופנתה באופן עצמאי לגופים אותם עניינה ITM במוצרי אוברסי.

"הדעת נותנת", נכתב בהתרעה לסטייג'וואן, "כי העובדה שבשני מגעיה היחידים עם חברות המצויות בשליטתכם המלאה ואשר פעילותן מוכוונת באופן מלא ובלעדי על ידכם ומטעמכם, חוותה שולחתי התנהלות חסרת תום לב באופן קיצוני, המגיעה לכדי הפרות הסכמים מחייבים והפרת חובת תום לב, הן בקיום הסכמים והן במהלך משא ומתן לקראת כריתתם של הסכמים, איננה עובדה מקרית וכי מקורה במדיניות מוכוונת ופסולה, המוכתבת על ידכם".

ITM דורשת מהקרן ומהחברות תשלום 30 אלף דולר כבונוס עבור שירותיה לאימפרטיב, 3% ממניות אימפרטיב, וכן 50 אלף דולר כפיצוי על פרשת אוברסי.

יובל כהן, מקרן סייטג'וואן מסר בתגובה כי "אין שום יסוד לטענות, ואנחנו לא מבינים מהיכן צצה התביעה כלפי החברות ובוודאי שלא כלפי הקרן. לפחות לגבי אחת מהחברות זו פעם ראשונה שאנחנו שומעים על הקשר בינה לבין ITM".

מאוברסי נמסר כי "חברת אוברסי לא התקשרה בהסכם ולא מינתה את חברת ITM כסוכנת מטעמה. קשריה העסקיים של אוברסי לא נוצרו באמצעות חברת ITM וממילא לאוברסי אין כל מחויבות כלפיה. מדובר בדרישה חסרת שחר ומופרכת, וממילא היא תידחה".

באימפרטיב סירבו להגיב. "