אירופה: הבורסות פתחו את השבוע בירידות שערים קלות; צניחה חופשית במניות ההימורים המקוונים

888, הנמצאת בשליטת האחים שקד ובן-יצחק סיימה את היום בירידה חדה של 28%, וכך גם מניות אמפייר אונליין של נועם לניר

בורסות אירופה סיימו את היום בירידות שערים קלות, לאחר יום שחור שרשמו מניות ההימורים המקוונים. את הירידות החדות במניות אלו, קיזזה פעילות ערה בתחום המיזוגים שנרשמה היום.

בסופו של יום רשם מדד הפוטסי בלונדון ירידה של 0.05% לרמה של 5,957.80 נקודות; הקאק בפאריס נחלש ב-0.13% לרמה של 5,243.13 נקודות והדאקס בפרנקפורט איבד 0.08% לרמה של 5,999.46 נקודות. נציין כי המדדים נמצאים מרחק נגיעה משיא של 5 שנים, אותו רשמו בשבוע שעבר.

כאמור, מניות חברות ההימורים המקוונות ספגו היום את מרבית האש. המניות הציגו ירידות חדות, זאת על רקע חקיקה חדשה שצפויה להכנס לתוקפה בארה"ב בימים הקרובים. הסנט האמריקאי העביר בסוף השבוע חוק הקובע כי אין לבצע תשלומים בכרטיסי אשראי או בבנקים עבור הימורים מקוונים. מצב שכזה, הופך למעשה את חברות ההימורים הנסחרות בלונדון לבעלות פוטנציאל צמיחה נמוך בהרבה.

הצעת החוק צפויה לעבור תחת ידו של הנשיא ג'ורג' וו. בוש, אשר יחתום עליו ובכך יהפוך את ההצעה לחוק תקף בארה"ב.

התוצאה של מהלך זה היה יום שחור למניות ההימורים בלונדון. 888, הנמצאת בשליטת האחים שקד ובן-יצחק סיימה את היום בירידה חדה של 28%, וכך גם מניות אמפייר אונליין של נועם לניר. מניות פארטיגיימינג, הגדולה יותר, איבדו 55% מערכם. בסך הכל, נציין, אחראים המהמרים האמריקאים ליותר מ-40% מהכנסות אתרי ההימורים המקוונים הללו, מה שהביא לצניחה במחירם.

בתחום המיזוגים בלטו היום חברות התשתית. חברת התשתית הפורטוגלית עלתה 2.6% לאחר דיווח בעיתון ספרדי על כוונתה להתמזג.

בתחום הטלקום בלטה טלקום אוסטריה שאיבדה 7.8% לאחר שבנק ההשקעות UBS הוריד את המלצתו למניה ל"נייטרלי".