אריסון מנסה להגדיל השליטה בשיכון ובינוי: בוחנת רכישת מניות העובדים

עשויה להגיע לאחזקה של 57% ממניות החברה * המניות נסחרות לפי שווי של 440 מיליון שקל

שיכון ובינוי הודיעה ביום ה' האחרון, ה-28 בספטמבר כי קיבלה מכתב מגלעד, ניהול מניות עובדים, הפועלת להשגת ייפוי כוח להצביע בשם גרעין העובדים בנושא מכירת מניותיהן לקבוצת אריסון.

במסגרת המכתב נמסר כי גלעד ביקשה את אישור העובדים לייפות את כוחה על מנת שתוכל לנהל בשמם משא ומתן למכירת אחזקותיהם בשיכון ובינוי לקבוצת אריסון, וכן לחתום על הסכם מכר כאמור, אם וכאשר המשא ומתן יבשיל לכלל הסכם.

נכון למועד ההודעה נענו לבקשה יפויי כוח מבעלי המניות המחזיקים למעלה מ-70% מסך כל מניות גרעין העובדים. ביפוי הכוח נקבע מחיר מינימום למכירת מניות גרעין העובדים לקבוצת אריסון.

בהתאם להחלטת דירקטוריון גלעד, עם קבלת כמות יפויי כוח כאמור, תפנה גלעד לקבוצת אריסון ותבקש לנהל עימה משא ומתן כאמור לעיל. כיום מחזיקה אריסון אחזקות בכ-35% משיכון ובינוי, ואם תרכוש את מניות העובדים, תחזיק בכ-57%.

בתחילת ספטמבר נדחתה תביעה נגזרת שהוגשה כנגד אריסון אחזקות מצד קבוצת חברי הסתדרות, שבה נטען כי החברה נמכרה לתד אריסון, אביה של שרי, במחיר נמוך. לאחר שהוסרה מעל אריסון התביעה, היא תוכל לבצע שינויים אסטרטגיים כגון הצעד המדובר.

צעד הרכישה הנוספת של אריסון בשיכון ובינוי בא לאחר שהעמיקה את אחזקותיה בבנק הפועלים, וכעת בכוונתה לבצע מהלך דומה בשיכון ובינוי. אריסון מעוניינת לרכוש את מניות העובדים - 22% מהון החברה - הנסחרות לפי שווי של 440 מיליון שקל. המניות ישוחררו בשנה הבאה מהחסימה והם יוכלו למוכרן.

בין אריסון אחזקות לבין גרעין העובדים המחזיקים במניות, הסכמי הצבעה ומינוי דירקטורים משותפים, בנוסף קיים בין הצדדים הסכם שלפיו תוכל אריסון אחזקות לחייב את העובדים לצרף את המניות שבשליטתם לכל מכירה עתידית של החברה לצד ג'. ההסכם נחתם כחלק מהסדר כולל, שבמסגרתו העניקה החברה ל-448 העובדים הנמצאים בגרעין, בראשותו של עוזי ורדיזר, לשעבר מנכ"ל החברה, הלוואה לרכישת המניות כנגד שעבודן. ההלוואה אמורה להיפרע במהלך שנת 2009 או לחלופין בעת מימוש המניות.

במחצית הראשונה של השנה הרוויחה 93 מיליון שקל, לעומת הפסד של 177 מיליון שקל במהלך 2005.